jueves, 4 de diciembre de 2014

Entrevistem al cantautor Antoni Garcia


1. Com et vas iniciar en el món de la música i quina es o era la teva motivació?

Bé, si anem a l´origen de tot, ens hem d´anar molt lluny, la primera guitarra que vaig tocar me la va regalar un amic de mon pare, que li va tocar en una tòmbola, jo devia tenir uns setze anys, més o menys, des d´aleshores em vaig anar familiriaritzant mica en mica amb el complicat món de les notes, harmonies i compasos.... no cal dir que la guitarra aquesta va durar molt poc, ja que era de fusta dolenta i la pressió e les cordes la va bombar, va quedar torta. En aquella remota època les meves motivacions es reduien a la diversió i l´aprenentatge.

2. En quins projectes musicals has participat i com ha estat la teva evolució com a músic? 
   
Bé, a part dels projectes estrictament personals com les composicions, gravacions,  actuacions, etc, potser el projecte més enriquidor i durador en el temps va ser la meva participació activa dins ACTA (associació de catautors taller autònom) on tot un seguit de bons musics ens aplegàvem, tocàvem a sales i compartíem il.lusions i inquietuds, va ser una època molt interessant d´aprenentatge, sobretot escènic i humà.
    
3. Quins mitjans, col.laboradors has tingut per gravar i promocionar la teva música?

Bàsicament jo mateix, tot m´ho he fet jo sol, llevat del disc CAMACU!!!que el produïr juntament amb l´Àlex Blanco i el video-clip ELS CATALANS que me´l va fer en Jauma Pahissa de fem país.
Però no em queixo pas, m´agrada i me n´orgulleix.

4. Com et veus dintre del panorama de la música catalana?

Bé, es difícil contestar aquesta pregunta, car malauradament el que podríem anomenar classe mitjana musical aqui és molt precaria, tot al contrari de, per exemple Anglaterra, on es pot ser músic sense ser famós, facturant com un professional autònom.Tot això fa que molts músics vagin picant i picant pedra. HEM VEIG COM A CANTAUTOR DE PEDRA PICADA. 

5. Com definiries la teva música?

Partint de la base de totes les músiques que he begut, cançó catalana, folk i rock americà, etc,  i la meva tendència creativa, tant en el sentit harmònic, com amb l´ús de l´ironia i la crítica social, jo diria que la meva música és un mix de tot això i a més a més amb una component identitària, també amb alternança entre harmonies fàcils, temes que en podríem dir "divertimentos" i d´altres més enrevessades.
       
6. Com us plantegeu la nova gira o el que queda de l’any? 

El que queda d´any me´l plantejo d´una manera molt senzilla, realitzar els concerts que ja estan aparaulats i sentar les bases creatives i comercials del proper any.

7. Quin ha sigut el teu millor concert com a músic i espectador? 

Potser el meu millor va ser la presentació de l´espectacle LES CANÇONS DE LA CANÇÓ, on compaginant cançons meves i clàssics dels cantautors històrics catalans, explicava la historia del moviment de la Nova Cançó, vaig tenir el privilegi de comptar entre els assistents amb Lluís Serrahima, un dels propulsors del moviment i autor de la lletra de Qu`pe volen aquesta gent i també amb la del seu fill Maurico Serrahima, inspirador del tema de Lluís Llach DAMUNT D´UNA TERRA i com a espectador he vist molts bons concerts però per valorar el que més m´ha fer xalar hauríem de viatjar en el temps i entrar dins l´àmbit de la "transició política" i recordar l´actuació que va realitzar a l´esglèsia de Sant Sebastià l´Ovidi Montllor magníficament acompanyat per Toti Soler a la guitarra i Jorge Sarraute al contrabaix.

8. Quines són les teves influencies musicals? 
   
Bé, aquesta pregunta ja l´he mig contestada d´una manera indirecta quan explicava la meva música.... l´ha poddíem concretar una mica més,les meves influències han estat força variades, Dylan, Beatles, Ovidi, Llach, Eagles, el so Motown, la música brasilera també i la música clàssica, crec que molts 
d´aquests gèneres es veuen reflectits en la meva obra.

    
9.Quina es la teva última descoberta musical emergent?
   
La veritat és que els darrers anys han estat força productius,hi ha hagut una molt bona fornada de músics, dins de tot l´àmbitdels Països Catalans. Potser un dels que més m´emociona escoltar és Mazoni,és realment molt impressionat que una població petita com la Bisbal d´Empordà em pocs anys hagi donat tants rederents musicals.

   

10.Un lloc on t’agradaria tocar?

En realitat, a part dels llocs on toco o ja he tocat, m´agradaria anar a tot arreu, sobretot dels Paísos Catalans i terres germanes. Però potser el desig més fervent, tot i que m´han programat durant dos anys llargs a la televisió local, sigui l´Alguer.
   


11.Que aconsellaries a un grup emergent que comença ara amb el seu projecte musical?

Que la tirada mediàtica i tot el que envolta a la promoció no faci minvar gens ni mica la creativitat.
  

12. Què és el que us  apassiona de la música?

Tot!!! la digestió creativa, el dolç neguit que genera, no acabaries mai de perfeccionar dins que apliques aquella màxima que diu que una obra no s´acaba, s´abandona. Les actuacions, la interacció amb el públic, les gravacions. No hi ha res que no m´agradi.



No hay comentarios:

Publicar un comentario