domingo, 4 de octubre de 2015

Entrevistem a Carles Ribot

Carles Ribot: El músic empordanès es va donar a conèixer amb el seu primer disc "Vergesdosmiladéu", que el va portar a girar per diferents punts del territori català. Al cap de dos anys publicava"Mussara", el seu segon disc d'estudi que presentava una evolució musical més concreta, 
per nous camins que respiraven aires folk-rock amb altes dosis d'experimentació.  Actualment treballa en el seu tercer disc "Activitats Extraescolars", un disc que torna a l'essència "Folk-pop" del primer i que sortirà a principis del 2016.
En directe ha col.laborat amb Pau Riba, Mazoni, Esperit!, Adrià Puntí, etc. 
Ribot també és el fundador del segell brave coast i un dels impulsors del Festival Hivernacle, El Ressupó, el Festival mirallsonor, l'Electrovinyes o el Cicle Paisatges.


1. Com et vas iniciar en el món de la música i quina és o era la teva motivació?
Em vaig iniciar als 15 anys que tenia 20.000 pessetes estalviades i em vaig poder comprar la meva primera guitarra elèctrica, que venia amb un pack i un amplificador petit. Al cap d'un any ens vam apuntar a classes amb uns amics i vam fer la primera banda de punk-rock. En aquella època només escoltava punk-rock i hardcore melòdic i el meu somni era ser com els de NOFX, Satanic Surfers, Lagwagon, Randy o Millencolin.
Ara han passat 17 anys... La meva evolució musical ha passat per diversos estils musicals, alternatius, i tots ells completen el meu jo actual. Però a nivell de maneres de fer, il.lusió i actitud, sempre he tingut la mateixa. Actualment em sento còmode i còmplice d'aquell adolescent de 15 anys, que deia jo soc punk! i que encara té molts somnis per complir.



2. Com es van crear els projecte “Carles Ribot”? Quins projectes has tingut abans? I com has 

evolucionat com a músic a al llarg del temps?
Dels 17 als 25 anys vaig estar en diferents grups; a la guitarra, la bateria o a la veu; The Last Hope (post-hardcore), The Sweet Violent Band (rock), Neurotic Hell (punk-rock'n'roll), Vecchia (indie) , Mistyway (punk-hardcore), Free Demons (hardcore melòdic), Ácido Nítrico (grindcore experimental).
Amb la majoria d'aquests grups compartiem estudis i vida entre l'Empordà i Barcelona. I per a compaginar-ho a vegades era dificil, hi havien membres que de cop marxaven a estudiar a fora, etc. No tothom es podia comprometre; això implicava que podies tenir un repertori assajat desde feia mig any i; de cop, quan començaves a fer concerts, tenir que parar perquè un dels membres marxava, etc. Això era el que més m'indignava!
Tot plegat em va fer replantejar la meva carrera, i vaig optar per treballar els projectes en solitari, desde Brave Coast, que en aquell moment també faria els primers passos com a segell.
Per satisfer les meves necessitats primàries, vaig començar amb Transgress (electrònica) el 2005, l'"Allò" segons Freud a la Psicoanàlisi. Amb col.laboracions d'altres músics; Los Microorganismos (electrònica-improvisació) i com a cantautor amb projecte propi; Carles Ribot, l'any 2007.
Ja només em queda afegir l'Ocell Volador, un altre projecte que parteix de la improvisació només amb una bateria. Un projecte que vaig iniciar per treure'm el "mono" de tocar la bateria, en èpoques que treballo més el format de cantautor.

3. Quins mitjans i col.laboradors has tingut per gravar el disc?
Estic a punt d'acabar la meva primera trilogia, amb "Activitats Extraescolars". Són tres discos amb moltes coses en comú; una d'elles és que he partit del DIY (Do It Yourself), Fes-t'ho tot tu mateix, una premisa que també prové del món del hardcore.
I d'aquesta manera estic aprenent en paral.lel a mesclar, produïr, editar, a fer-me l'art-work..
Porto així desde que vaig començar amb Transgress, l'any 2005. A nivell d'estudi compto amb els mitjans que poc a poc m'he pogut anar comprant. El fet d'aprendre en paral.lel fa que vagis més lent, i que les millores es vagin notant molt a poc a poc, però a la llarga és més satisfactori, almenys per a mi.
Tot i això no puc menystenir el suport puntual d'alguns col.laboradors/es:
Maite Martínez amb el disseny gràfic del primer i segon disc, Moisès Llobet (DINA Mastering) a la masterització de "Mussara", Gerard Sambaus a la masterització del primer disc "Vergesdosmiladéu" i Fidel Cuentas percussions a "Vergesdosmiladéu".

4. Quins mitjans has tingut per promocionar-te? 
He tingut la sort que la premsa gironina m'ha fet costat desde el primer moment.
A nivell de treball diari internet i xarxes socials són essencials. I, desde el segell, brave coast, fem el que està a les nostres mans amb cada artista, tenint en compte que els discos no donen beneficis i respectant el rigor amb la línia i criteris de programació de les diferents produccions pròpies en les que treballem.
Saber moure's bé penso que és essencial en els temps que vivim.
Valoro molt positivaent també el suport d'alguns mitjans, blogs de música alternativa, i el boca a boca, que també és molt important.

5. Com et veus dintre del panorama de la música catalana? Com veus aquest panorama?
Em veig realment "Outsider" respecte a tothom, però amb moltes inquietuds i amb moltíssimes ganes de seguir fent cançons, concerts i discos.
També sóc conscient que una cosa és com et veus tu i l'altre com et veuen els altres.


6. Com definiries la teva música?

M'és molt difícil definir-ho a mi mateix. El que sempre he fet és el que m'ha vingut de gust en cada moment.
Actualment faig música d'autor personal, en diferents vessants, que van desde el folk-rock a l'electrònica.

7. Com us plantegeu els propers concerts i quins són? 
Per ara no tinc en perspectiva propers concerts, estic centrat en la gravació del disc "Activitats Extraescolars".

8. Quin ha sigut el teu millor concert com a músic i espectador? 
Doncs tinc molt bon record de la presentació de "Mussara" a l'Fnac Triangle i a Verges, i com a bateria un concert molt anat de l'olla, acompanyant l'Adrià Puntí, en el Festival In-Somni de Girona.
Com a espectador recordo un concert de Randy a Sant Feliu de Guíxols al Sant Feliu Hardcore Festival, presentant Human Atom Bombs, si no m'equivoco l'any 2001.

9. Quines són les teves influències musicals? 
Són molt variades; Neu!, Autechre, Pau Riba, Fugazi, Paul Fuster, Sigur Ros, Cave In, Randy, Refused, Standstill, Adrià Puntí, Roger Mas, Mazoni..


10. Quina és la teva última descoberta musical emergent?

Nühn, un projecte de música electrònica delicada i amb molta creativitat desde Blanes, una proposta que penso que té molt de futur.


11. Un lloc on t’agradaria tocar?

Suposo que he de dir el primer que se'm passa pel cap, no?
Doncs justament ahir, estava mirant un concert per el Youtube al Palau de la Música. Era un concert de cançó d'autor i la veritat és que m'hi veia amb el meu projecte sol a guitarra i veu. A veure si abans de retirar-me tinc la oportunitat.


12. Què aconsellaries a un grup emergent que comença ara amb el seu projecte musical?

Que no es fixi amb què fan els altres, que no li afectin els prejudicis de la gent i que faci el que realment li surti de dins.

13. Què és el que us apassiona de la música?
Tot! És la meva motivació per llevar-me cada matí; sobretot l'energia del directe, però també la part creativa de poder fer un disc desde zero, la connexió amb el públic, els nervis de cada concert quan encara no saps com anirà, etc.
Per això també faig feines que hi estan directament relacionades; com la producció o la organització de festivals.

No hay comentarios:

Publicar un comentario