Martín Buscaglia, artista uruguaià clau en l'escena musical llatinoamericana, i que acaba de col·laborar al nou disc de Jorge Drexler, presenta la setmana que ve en directe en 6 dates a Espanya el seu darrer àlbum: Basta de Música. Enregistrat en estudi i en format solista, ha estat un dels discos de l'any al seu país natal.
Alguns apunts del mateix artista a propòsit del nou disc: “Va ser gravat totalment fora de l'ordinador, és a dir tot el que sona va ser efectivament tocat, cosa que inclou efectes, màquines de ritmes i programacions. Algunes van ser armades amb combinacions de presets de teclats presos amb micròfons aeris, d'altres fent finger drumming i d'altres fent servir samplers prehistòrics”.
Buscaglia, reconegut guitarrista, en aquest disc no obstant opta pel piano i la percussió: “El meu approach per tocar el piano oscil·la entre Bola de Neu amb la pesta bubònica i Hugo Fattoruso insolat a la Kon Tiki”
“Molts es confonen i pensen que un primer ha de tocar malament, per després arribar a tocar bé. En realitat el músic ha de tocar bé, per després poder arribar a tocar més enllà del bé i del mal”.
Sobre la producció i els arranjaments de Basta de Música, confessa: “Els arranjaments del disc donen per fet que al segle XXI ja un melòman no necessita escoltar tots els instruments que les convencions indiquen que han de formar una cançó. Se cenyeixen al concepte de “banc de tres potes” encunyat per Tom Waits. Això és: “els bancs se solen fer amb 4 potes, però si amb 3 ja són ferms i et poden sostenir, deixa-ho així”.
No hay comentarios:
Publicar un comentario