La idea del darrer treball de Javier Ojeda parteix d'un fet tan casual com anecdòtic, en lamentar-se el nostre amic de no haver pogut celebrar el seixanta aniversari amb un concert especial, com acostuma a celebrar cada dia assenyalats; un amic, coneixedor de la seva afició a la numerologia, li va suggerir explicar els dies que sumaven una efemèride tan gran i el cantant va reparar que justament el 22 d'agost complia el seu 22.000 dia d'existència.
Ni curt ni mandrós va planejar tot sobre aquesta curiosa dada, fins que el seu fill Javier li va consultar: Saps si coincidirà amb el concert 2.200 de la teva carrera?
I Eureka! La matemàtica hi era, efectivament així era.
Hi ha alguna cosa esotèrica que sembla demostrar que aquesta data és molt important en la seva trajectòria i per això, el nostre artista, ha decidit jalonar-la amb aquest bigarrat recopilatori que consta, és clar, de 22 temes.
El batec motiv de tots ells és l'amor, en les seves múltiples formes i estats, fins i tot el desamor apareix en algun d'ells com a revers necessari per a una afirmació tan joiosa.
No en va, el proverbial caràcter hedonista d'Ojeda li ha fet interessar-se sempre més pel costat humà de les coses que per aspectes més prosaics que de vegades només serveixen per enverinar les nostres vides.
I potser no és l'amor el seu màxim exponent?
Per tant "POLIAMOR" dista molt de ser un grans èxits a la usança per convertir-se en un catàleg feliçment calidoscòpic cobrint un ampli espectre que inclou des de la seva més recent trajectòria, "No sé decirte adiós" i "Pájaros libres”, fins a odes al desamor que aquí suren inopinadament sobre ritmes càlids com "Mientras el cuerpo aguante" i "No quiero bailar”, passant per rescats de les seves melodies més personals de la seva carrera amb Dansa Invisible o el seu costat més croonerístic a "Amante a la antigua" o "Son amores".
Com a cirereta ens ofereix una sensacional interpretació de l'estàndard de jazz "The gipsy", aquí titulada "La maga", a més d'una contundent presa en directe de "Per aquí se'n va..." i un edit instrumental d'"Apasionado" a mode de colofó.
Encara que en aquests temps de playlist un recopilatori d'aquestes característiques pogués semblar-se innecessari, Ojeda mai no s'ha deixat portar per la lògica del mercat -de fet qualsevol responsable de promoció veuria el 22 d'agost com una pèssima elecció per a la publicació d'un àlbum- i com a artista irrespectuós que és no li importa deixar-se arrabassar pel seu instint i aquest any en què es va acomiadar definitivament la seva banda de tota la vida, Dansa Invisible, mostrar i demostrar que el seu treball en solitari durant els últims anys té l'entitat suficient per no fer-lo rendir davant el virus de la nostàlgia, aquesta plaga fatal del nostre temps.
Per descomptat a ganes, energia i ímpetu, cosa que pot corroborar qualsevol assistent als seus directes, ningú no el guanya.
No hay comentarios:
Publicar un comentario