jueves, 15 de noviembre de 2018

Entrevistem a Gerard de Pablo (Pantaleó) i Anaïs Vila

Anaïs Vila i Gerard De Pablo (Pantaleó) s’uneixen per primera vegada per a formar aquest particular duet, un projecte fresc, dolç i intimista, en què versionen temes dels seus darrers àlbums. Les cançons de Fosc, cançons per veure-hi clar (Temps Record 2017) i de L’Apartament (Petits Miracles, 2017) cobren així una interpretació totalment nova, adaptades a aquest duet de veus i guitarres. 
La sonoritat enèrgica i lluminosa de Pantaleó i les seves melodies captivadores s’entrellacen amb la veu melosa i càlida d’Anaïs Vila, que alhora aporta tot el seu univers de composicions pròpies, escrites entre Liverpool i Barcelona, i que formen part del seu darrer treball Fosc, cançons per veure-hi clar (Temps Record, 2017). 
Aquest duet de veus enamora i embriaga. Ls veus de De Pablo i Vila tenen la capacitat d’anar molt més enllà, creant així una atmosfera potent i sensible, que mai deixa indiferent. 



1. Com et vas iniciar en el món de la música i quina és o era la teva motivació?
GERARD: Sóc autodidacte com a compositor i guitarrista des dels vint anys per una necessitat expressiva que segueixo explorant avui dia a través de diferents canals artístics, no només musicals.

ANAÏS: Jo vaig començar a estudiar música als 5 anys i des de llavors, no he deixat mai que ella no estigui en la meva vida. La meva motivació sempre ha estat el plaer que em provoca fer-ne o estudiar-ne o escoltar-ne.

2. Què destacaries del teu company d'escenari?
GERARD: En destacaria la feina de lletrista tan cuidada, el seu talent compositiu auster i la seva veu vellutada. M'emociona i em contagia.

ANAÏS: Un dia estàvem cantant junts, per plaer, i ens en vam adonar que les nostres veus empastaven molt, que els era molt fàcil trobar-se. Llavors, sense gaire pretensió, vam decidir fer un parell de bolos i els vam gaudir molt. Vam gravar dos vídeos de temes nostres en directe i a partir d’aquí han anat sortint més concerts.
Que té un talent innat per crear, que té una veu increïble i amb moltíssimes possibilitats i que té moltíssim per dir i per explicar en molts aspectes i, especialment, a nivell musical.

3. On podrem veure aquest projecte a duet?
Properament a Matadepera (15 nov), Sabadell (16 nov), Canet de Mar (23 des) i Manresa (30 des).

4. Que trobarem en aquest concert d'aquest dijous a Dijous a Hotel de Matadepera?
Dues veus i dos projectes fusionant-se en acústic.

5. Com us veieu dintre del panorama de la música catalana?
GERARD: Jo crec que els nostres projectes són molt sincers i vénen molt de dins, de la necessitat d'expressar les nostres emocions. I això crec que no és tan fàcil de trobar en el panorama musical actual.

ANAÏS: Jo crec que els nostres projectes són molt sincers i vénen molt de dins, de la necessitat d’expressar les nostres emocions. I això crec que no és tan fàcil de trobar en el panorama musical actual.

6. Com definiríeu la vostra música?

GERARD: És pop d'autor melòdic.
ANAÏS: Sincera. I si parlem d’estils, és pop que evoluciona. El primer disc era més acústic i molt més d’autor i el segon disc, té tocs de soul i d’indie.

7. Quin ha sigut el vostre millor concert com a músics i espectadors?
GERARD:Com a músic, en recordo uns quants però últimament un de fa poc amb l'Anaïs a Menorca, a Sa Sínia.

Com a espectador, El Rèquiem de Mozart a Sta. Maria del Mar amb mon pare.
Hi havien 10 persones.

ANAÏS: Ufff, és difícil, perquè tots tenen moments molt bonics. Però jo sí que destacaria els dos concerts que vam fer a Menorca perquè crec que vam estar molt connectats durant tot el bolo. El primer perquè va ser especialment íntim i en un espai preciós, i el segon perquè era un concert en un menjador d’una casa, sense microfonar, i el públic estava rodejant-nos i a un pam nostre.

8. Quines són les vostres influències musicals?
GERARD: totes, no tinc prejudicis. Últimament escolto molt folck i música clàssica.

ANAÏS: Bufff, jo escolto molta música diferent. Però artistes com Norah Jones, John Mayer o Regina Spektor m’acompanyen des de fa molt temps.

9. Quina és la teva última descoberta musical emergent?
GERARD: N'hi ha cada dia... no sé... Albert Freixas ahir...

ANAÏS: Bufff, jo escolto molta música diferent. Però artistes com Norah Jones, John Mayer o Regina Spektor m’acompanyen des de fa molt temps.

10. Un lloc on us agradaria tocar?
GERARD: Repetir dins d'una ermita, tal com vam gravar els dos vídeos en acústic seria molt guai!

ANAÏS: Repetir dins d’una ermita, tal com vam gravar els dos vídeos en acústic seria molt guai!

11. Què és el que us apassiona de la música?

GERARD: Conèixe'm millor i diferent a cada vegada.
ANAÏS: A mi el que em pot fer arribar a sentir, si em deixo transportar.


12. Preguntes ràpides, a veure en què coincidiu:
• Beatles o Rolling Stones: GERARD: Beatles ANAÏS: Beatles
• Vinil o cd: GERARD Vinil tot i que no en tinc a casa ANAÏS: Cd, perquè és el que encara utilitzo
Mp3 o Wav: GERARD Wav ANAÏS: Wav
• Mar o Muntanya: GERARD Gaudeixo de les dues ANAÏS: Mar
• Blanc o Negre: GERARD Tot el que hi ha entremig ANAÏS: Negre
• Llibre o Pel·lícula: ELS DOS Quan t'atrapen, tots dos.
• Gibson o Fender: GERARD Depenent de la mala llet que gasti ANAÏS Fender, perquè també és el que utilitzo
• Terrassa o Matadepera: GERARD ¿? ANAÏS hahaha a Matadepera no hi he estat mai i no puc contestar!


No hay comentarios:

Publicar un comentario