domingo, 24 de mayo de 2020

"Anoche", el nou àlbum de la pianista de Barcelona: Marta Cascales


Després "Anoche", amb el qual ens va recordar que tenim motius per lluitar i mantenir l'ànim, i "Vuelo", tema que evoca el desig de remuntar després d'haver travessat una experiència que ens ha descol·locat, Marta Cascales Alimbau va publicar el passat 22 de maig el seu nou àlbum, Editat pel prestigiós segell de Nova York Sonder House, després d'una llarga trajectòria de senzills (un d'ells, "Almost Here", amb més d'1 milió de reproduccions).

Ahir a la nit és un àlbum compost de nit o molt aviat al matí. La peça que obre el disc és "Lágrimas negras", una reinterpretació del clàssic bolero que Bebo Valdés i El Cigala van fer seu. Continuant amb el flamenc, darrere de la peça Amb tu s'amaga la lletra de la cançó Em quedo amb tu, la versió que va realitzar Rosalía en els Premis Goya 2019 dels germans Salazar. Mentre que "Vuelvo" sona a matinada, a despertar, a córrer per la platja a l'hivern un dia assolellat; "Noche" és un secret i fa referència a allò que va passar ahir a la nit i que l'endemà al matí se sent diferent. "Vuelo" vol és entendre que hi ha coses que és millor deixar anar per poder enlairar-se de nou. "Albura" està inspirada en el conte Els netejadors d'estrelles, de Júlio Cortázar, i Ahir a la nit és un homenatge a el moviment, a aquesta lleugeresa que sentim quan ballem.

"Vuelo", que va ser el segon single d'avançament, suggereix moviment, entès aquest com l'obstinació a reconvertir la malenconia en un cicle de sanació, un leitmotiv present en tot el disc. Van ser aquestes sensacions les que van inspirar a la seva germana Carla Cascales, reconeguda artista plàstica i escultora, a crear una peça escultòrica especialment per a l'àlbum: en paraules de Carla, "para mi la música de Marta se funde con el silencio, cuando necesito paz, calma o equilibrio, su música me devuelve a ese estado; por ello he elegido el cristal moldeado, ya que es fluido, como su música, y transparente, como el silencio".

El disc està gravat en tres pianos diferents: l'especial Steinway & Sons vertical d'Aclam Records, el càlid piano de cua Kawai de l'estudi del compositor Bruno Sanfilippo i l'íntim Yamaha de l'estudi de Nil Ciuró. Va ser barrejat per Juan Berbin i masteritzat per Alex Saltz (APS Mastering, NYC).

Sobre Marta Cascales Alimbau
Pur, delicat, minimalista, introspectiu ... Són diversos els adjectius que podrien definir el so de Marta Cascales Alimbau. Però és difícil captar amb paraules la sensibilitat que brolla del seu particular unió del clàssic i el modern. Les seves peces combinen elements de grans compositors com Bach o Debussy, però també recorda a artistes com Ólafur Arnalds, Max Richter o Hania Rani. Amb el seu àlbum debut Light-House va trobar el seu lloc en el moviment modern-classical, a el qual pertanyen artistes de la talla de Nils Frahm o Ludovico Einaudi, i va signar amb el segell Sonder House de Nova York. La seva música té més de 100 mil oients mensuals a Spotify i el seu nou àlbum de piano sol.

Marta Cascales ha actuat en festivals tan importants com Trans Musicals (França), Piano City Milano (Itàlia), Kosmoskonzerte # 11 Berlin (Alemanya) i el Piano Day a Londres, Amsterdam i Barcelona, ​​entre altres. En els seus directes transmet emoció i carisma, mentre enlluerna als seus seguidors i melòmans amb el seu exquisit piano. La barcelonina ha rebut formació en composició i piano al Reial Conservatori d'Anvers i en el ESEM Barcelona, ​​i ha estat seleccionada com a artista resident a Varda Residency (Sant Francesc), Numeroventi (Florència) i Almost Perfect (Tòquio). També ha estat escollida com una de les cinc artistes emergents més influents de el Programa Slash de la Unió Europea (Music Moves Europe).


No hay comentarios:

Publicar un comentario