jueves, 17 de octubre de 2024

Manola publica el seu primer disc, 'El Sótano'

Manola publica el seu primer disc, 'El Sótano', el passat 27 de setembre, el primer disc de l'artista establerta a Sevilla i teclista de Rufus T. Firefly.

El soterrani d'una casa sol ser un lloc caòtic i desorganitzat. Un lloc on els records agafen pols mentre la nostra vida passa. Un soterrani pot ser un espai útil, però la realitat és que, si no baixes a ordenar les caixes, aquest lloc et pot produir la mateixa sensació que quan emmagatzemem emocions que no podem afrontar.

Fa tres anys, el meu soterrani estava ple de coses que havia anat obviant per la por de fer-los front, però quan me'n vaig anar a Madrid a viure, aquestes cançons van començar a canviar-ho tot, com si fos una via de sanació. Cada cançó trista es convertia en la meva guia per estar alegre. Així que, una vegada que vaig entendre que això no eren temes aïllats, va començar la creació conscient d'aquest disc, que és, sens dubte, la feina més bonica que he fet a la meva vida.

'El Sótano' és un disc que definiria com un procés emocional en què els sentiments es van transformant, des de la primera cançó fins a l'última, de manera progressiva.

És un disc que es basa principalment en l'anhel; cap a la meva terra, la meva gent i la meva tranquil·litat. Però l'anhel no és l'únic sentiment, ja que a través seu vaig poder experimentar emocions tan primàries com l'amor o la ràbia.

Quan vaig començar a compondre'l, ni tan sols era conscient que formarien part d'alguna cosa, però cada cançó era una caixa que llençava i un espai lliure per poder decorar. Aquestes cançons em van fer acostar més a casa meva, així que, ara, amb aquest disc a les meves mans, puc veure aquest soterrani convertit en un saló ple de plantes on sóc més lliure que mai.

Aquest disc neix de la mà d'Álex Fernández (Vera Fauna) a la producció juntament amb Raúl Pérez a Estudios La Mina. Un àlbum on podem escoltar soul, jazz i pop i una veu poderosíssima que trepitjarà fort aquest any.

Manola és el projecte personal de l'artista gaditana Teresa Ríos. Després de destacar el 2019 i 2020 amb alguns dels seus singles com una de les artistes més interessants del pop i el soul en castellà per a mitjans com Neo2, Jenesaispop o Mondosonoro i formar part des del 2021 de Rufus T. Firefly com a teclista, Manola es prepara ara per llançar el seu primer disc en solitari.

De la mà de Calaverita Records, 'El Soterrani' veurà la llum al llarg del 2024, un àlbum compost per ella i coproduït amb Álex Fernández (Vera Fauna). Un disc que es mou entre el pop i el soul més actual, amb tints de R&B, disc o funk en algunes de les pistes. Després de l'èxit aconseguit amb el seu últim llançament, "Tu ja no dius res", juntament amb Lori Meyers, podem afirmar que aquest 2024 serà l'enlairament definitiu de Manola

No hay comentarios:

Publicar un comentario