lunes, 6 de octubre de 2014

Dilluns entrevistem el técnic de so i productor: Raül Navarro


1. Com et vas iniciar en el món de la música i quina és o era la teva motivació?
Des de ben petit m'ha encantat escoltar música, encara que m'inclinava per la música no comercial, que per cert només s'escoltava a altes hores de la matinada.
Em cridaven molt l'atenció els diferents timbres, els efectes, etc. Em motivava la idea de ser capaç de crear nous treballs sobre la base de l'experiència que anava adquirint amb l'escolta.

2. Com vas començar a ser productor i tècnic de so?
Els meus principis van ser en festes de carrer. A partir dels 14 anys realitzant esdeveniments com a Dj, locutor de ràdio o com a speaker. Amb 18 anys començo el meu camí com a Dj a la discoteca Doncella. Posteriorment inicio els meus estudis de so a Microfusa i en SAE Institute, on realitzo els estudis de Producció de música electrònica, que em portarà a crear el grup Thirteenplace.

3. En quins projectes has treballat?
Com ja he comentat, l'any 2008 vaig crear un grup de música electrònica amb influències de Rock anomenat Thirteenplace. Dos anys més tard, vaig realitzar cinc Perfomance amb el Sergi Faustino de la productora La Porta i amb el Jaume Parera i la Marta Galán de la productora La Poderosa.
Actualment, formo part de l’equip de treball de l'Espai Musical de Terrassa, ocupant l'àrea de so i producció musical. A més, imparteixo classes de Dj, de producció musical i gravo maquetes.
L'últim treball realitzat en aquest àmbit ha estat gravar i produir un disc complet del Duo BIOSCA. En aquest treball hi ha inclòs un Bonus Track, que és un dels temes principals de disc modificat al meu gust.

4. Com veus el panorama de la música catalana?
La música, com tota activitat cultural, necessita el suport de les administracions públiques per aconseguir una adequada difusió. Generar interès per la cultura és un valor que no s'ha de deixar de tenir en compte. Hi ha moltes iniciatives i molt bones en aquest moment, però sense una aposta decidida des de l'àmbit públic és difícil tirar endavant.

5. Creus que la part de producció és important?
Donant per fet que els coneixements tècnics són, evidentment importantíssims, m’agradaria posar l'accent en la necessitat de crear un clima de confiança i un entorn agradable que permeti al productor realçar la genialitat dels músics.
Considero de vital importància que a les escoles i centres de formació musical (tal com fa l’ESMUT - Espai Musical de Terrassa) estigui present la figura del tècnic / productor de so, ja que d'aquesta manera es poden posar a disposició dels estudiants els seus treballs gravats amb bona qualitat.

6. Quins projectes de futur tens?
Recentment hem finalitzat l'enregistrament del nou disc de BIOSCA, que espero serveixi per valorar la qualitat de la meva feina i em permeti dur a terme nous projectes.
Jo disposo dels mitjans i l'escola (ESMUT – Espai Musical de Terrassa) de la infraestructura adequada. Podeu escoltar el resultat de la gravació de BIOSCA en el següent enllaç: http://biosca.bandcamp.com/album/biosca

7. Quin ha sigut el teu millor concert com a tècnic/productor i espectador?
El millor concert al que he assistit com a espectador és el de The Prodigy. Com a productor, el de BIOSCA m'ha fet créixer molt i com a tècnic puc anomenar diversos, cadascun en el seu estil han estat magnífics. Tots els concerts als quals faré referència han estat realitzats en les instal•lacions de l’ESMUT - Espai Musical de Terrassa -:
- Biosca
- Acústiquem
- Exili a Elba
- Los Peces de Cristina
- Un tal Pere
- L’exèrcit d’Islandia
- Jim Tersol & the Dreamers

8. Quines són les teves influències musicals?
En els meus inicis escoltava Pet Shops Boys, Depeche Mode, però sense deixar de banda qualsevol estil musical. Ara bé, he de reconèixer que a poc a poc em vaig anar decantant per la música electrònica. En aquest àmbit he conegut Krafwerk, The Chemical, Brothers, The Prodigy, Dalt Punk, Freestylers, Bjork, entre d'altres.
Vull remarcar que tot i ser seguidor de la música electrònica he gaudit molt produint un altre estil musical com és el cas de BIOSCA.

9. Quina es la teva última descoberta musical emergent?
Els meus darrers descobriments són:
- Instituto mexicano el sonido.
- Hércules and love affair
- Plaid
- Fennesz
- Ben Frost

10. Un lloc on t’agradaria treballar de tècnic?
Quan el hobby i el treball s'uneixen, apareix la passió. Vull dir amb això que el que més m'interessa és treballar de tècnic, sense importar massa on.
Ara bé, si es tracta de triar, m'agradaria desenvolupar el meu treball en tres àmbits: en un auditori d'una ciutat important, en una cosa tan diferent com viatjar a nivell internacional amb un grup o en un estudi de gravació reconegut.

11. Que aconsellaries a un grup emergent?
En primer lloc que es plantegin objectius de futur de forma conjunta i consensuada. Considero que és la forma de generar una bona química que permet que la coordinació sigui excel•lent.
En segon terme, i important en el treball en equip, considerar el grup com la suma d'esforços dels seus components. Tot això es pot resumir en la frase: la unió fa la força.

12. Què és el que t’apassiona de la música?
Són diverses coses que fan que m'apassioni la música:
- M’estimula i alhora em serena, de manera que la meva ment està més oberta.
- Em condueix a la creativitat.
- M’allibera momentàniament dels problemes quotidians.
-M'apassiona la possibilitat de manipular els sons fins a crear timbres i textures diferents a l’original.

No hay comentarios:

Publicar un comentario