miércoles, 12 de noviembre de 2014

Avui entrevistem el cantant de la Moleskine.... Nando Caballero

Nando Caballero (Sabadell, 1968) treballa a La Xarxa (abans COMRàdio) i presenta i dirigeix des de 1997 “L’altra cara de la Lluna”, el magazine musical independent de l’emissora. També ha tocat el baix elèctric durant gairebé deu anys amb El Sobrino del Diablo i des de fa 5 anys, treu discos en solitari.


1. Com et vas iniciar en el món de la música i quina es o era la teva motivació?
Els primers records musicals que tinc són tocant el baix amb un grup de "jevi metal" a mitjans dels vuitanta. La motivació? Les noies, és clar, hi ha una altra?

2. Com es crea el projecte “Nando Caballero” i com ha anat evolucionant al llarg del temps?
Bé, després de molts anys tocant amb bandes vaig tenir la necessitat de donar la cara i encapçalar el meu projecte propi. Vaig començar d'una manera molt tímida, molt insegur, però crec que a poc a poc he agafat més confiança i experiència a l'hora de composar i de cantar.

3. Quins mitjans, col·laboradors has tingut per gravar i promocionar els teus discs?
En els tres primers discos hi ha col·laborat molta gent, la llista és llarga, la veritat, però a part d'anomenar els meus principals col·laboradors com Miguel Zanón i John Caballés (i la meva banda, és clar) podríem citar a Refree, David Mullor, Carles Carolina, Miqui Puig, El Sobrino del Diablo i Llongue, per exemple.

4. Com et veus dintre del panorama de la música catalana?
No se, com un artista més que intenta donar-se a conèixer. Hi ha gent molt bona a casa nostra, la veritat és que de vegades em sento molt petit quan veig el que fan d'altres companys.

5. Com definiries la teva música?
Això és molt difícil, jo intento fer una mena d'indie pop d'autor, no se si ho aconsegueixo...

6. Com us plantegeu la nova gira o el que queda de l’any?
Ara no estic tocant en directe, he tingut problemes de salut i he estat bona part del 2013 i 2014 molt out.

7. Quin ha sigut el teu millor concert com a músic i espectador?
El concert que vam fer a L'altaveu de Sant Boi el setembre del 2014 va ser molt destacable.
Com espectador potser el de Dweezil Zappa al Palau de la Música tocant les cançons del seu pare.

8. Quines són les teves influencies musicals?
Uf, hi ha de tot, sóc molt fan de Frank Zappa, Grateful Dead i King Crimson, encara que Weezer, Wilco, Neil Young, Tom Petty i Phish m'alucinen. Ah i Quimi Portet, és clar, sempre!

9. Quina es la teva última descoberta musical emergent?
També hi han moltes, com he dit abans hi han grans grups i artistes a casa nostre i més enllà. T'anomeno dos del meu segell: Göttemberg i nachonando&miguel, són una passada, investigueu, investigueu...

10. Un lloc on t’agradaria tocar?
No tinc gaire il·lusió per anar a tocar a grans escenaris i davant de milers de persones, sóc més tranquil i senzill, el meu somni es tocar a teatres i locals i que vingui gent sempre.

11. Que aconsellaries a un grup emergent que comença ara amb el seu projecte musical?
Que la cosa està molt malament però que no abandonin, que la il·lusió és el motor de la música.

12. Què és el que us  apassiona de la música?
No se, tot, he tingut la sort de fer que la música giri al voltant meu durant tot el dia els 365 dies de l'any, tant professionalment com en el meu temps lliure. Com deia Zappa. “Music is the best”.

13. Tens a discogràfica La Produktiva Records, quin creus que ha de ser el paper de les discogràfiques actualment?

El tema de les discogràfiques donaria per dos entrevistes més, es complicat, crec que tothom té raó i tothom ho hem fet malament. Igualment, tot està canviant i les discogràfiques, al seu ritme, també. Però no crec que un món sense discogràfiques sigui millor, s'ha de redimensionar tot, el negoci, els artistes, el públic...


Gràcies Nando....de part de LMALF
A nosaltres que som aficionats a la música i que fem aquest humil blog ens agradaria dir que el Nando es una persona vital, apassionat i que apassiona a la gent amb la música, generós (ens ha donat de la Produktiva Records una capsa de cd's per sortejar durant setmanes), optimista i gran músic amb una veu molt caracterísitica. Gràcies per col.laborar amb nosaltres en tot el que et demanem. Perdoneu els incís però ens motiva explicar això.



No hay comentarios:

Publicar un comentario