martes, 25 de noviembre de 2014

Entrevista a Oscárboles: El Cantautónomo



1. Com et vas iniciar en el món de la música i quina es o era la teva motivació? 
Sempre m'havia cautivat la música per ser cantada, fins i tot una vegada amb quinze anys a les festes d'un poble de Valladolid vaig fer un concert amb una guitarra sense saber-la tocar, improvitzant cançons quan vaig anar a l'institut a tercer de BUP vaig fer una optativa per aprendre a tocar la guitarra i així vaig, volia fer riure i cagarme en tot, crec que aquesta era la sensació que tenia desde el principi.

2. Com ha estat la teva experiència musical durant aquest temps i per quins projectes has passat? 
He tocat a Almorrana Sozial, un grup de punk, també a Backdoormen un grup de rock, també formo part de la Xirigota de Tarragona, i Oscárboles clar.

3. Com es crear el projecte “Oscárboles”  i com ha evolucionat? 
Vaig començar a escriure com a cantautor però ara faig cançons que fan riure però també són crítiques, iròniques i satíriques, políticament incorrectes i amb un punt important gran de caos i desgràcia. Ho anomeno "tragicomedia liricocuentista", és el que jo faig.

4. Quins mitjans has tingut per gravar i promocionar-te?
 El primer cd, que em va donar una gran empenta, me'l va gravar i produir Radis-records.com, el segon va ser amb echostudio.com amb qui gravo els videclips també porta el disseny. La promoció és per internet, al facebook doncs amb un me gusta la gent s'oscarbolitzen, seguin-me al twitter o subscibint-se al canal de youtube.

5. Com et veus dintre del panorama de la música catalana?
Doncs no ho sé, crec que em veig bé, diferent, amb coses a aportar-hi, potser no tan a la música però si com una forma diferent de fer cançó d'autor.

6. Com definiries la teva música? 
Tagicomedia liricocuentista.

7. Com et planteges la nova gira o el que queda de l’any? 
Aniré a Andorra, València, Madrid i també per Tarragona, tinc moltes ganes de compartir les noves cançons amb els oscarbolians.

8. Quin ha sigut el teu millor concert com a músic i espectador? 
Doncs el meu millor concert no ho sé, però aquest any al Festival Campano, que se celebra a Chiclana i és de música d'autor, vaig cantar-hi i la gent va interrompre una cançó per aplaudir, alló va ser molt bonic, que la gent et toqui els collons mentre cantes perquè no es pugin aguantar les ganes d'aplaudir, és màgic. Com a espectador em quedo quan amb catorze anys vaig veure a Los Suaves amb dos amics a la Selva del Camp, va ser increïble, farà quinze anys d'aquell concert.

9. Quines són les teves influencies musicals?
 Doncs m'agraden molts diferents estils de música, el més important és fer una bona lletra, és la espasa del meu espectacle podríem dir que la música és l'escut jajaja clar per això a vegades m'agrada tan llençar l'escut pels aires jaja

10. Quina es la teva última descoberta musical emergent? 
Prefereixo parlar de música submergida sota la capa comercial que a vegades no ens deixa escoltar coses interessants. A nivell de Catalunya us donaré tres noms: Divide i Wenceslao, Roger Benet i Vol Menor. A nivell estatal Mundo Chillón, Juan Abarca i Manu Clavijo estan molt bé, vinga a glooguejar jeje

11. Un lloc on t’agradaria tocar? 
M'agradaria tocar al bar del vostre poble, podeu ajudar-me a trobar concerts? i hi aniré encantat, m'agradaria tocar a bars o sales òn hi hagi gent amb ganes de descobrir el què faig i tinguin aquesta sensibilitat especial per la tragicomedia.

12. Que aconsellaries a un grup emergent? 
Jo no sóc l'indicat... però sobretot que les lletres rimin, que visquin això de la música amb alegría i sense masses pretensions, bé és el que faig jo, pot ser no és un bon consell jejje... bé... els aconsellaria que millor es busquin bons aconsellaires jeje

13. Què és el que us  apassiona de la música?
Compartir és el més bonic que et pot passar en general a la vida i compartir cançons mola molt, per això sempre dic que Oscárboles no sóc només jo, Oscárboles som tots els oscarbolians, sense ells no tindria sentit, perquè per mi el més bonic d'això és tenir a gent que ho viu amb mi, que sol ser bona gent, intel•ligents i divertits, gent per compartir el que faig.




No hay comentarios:

Publicar un comentario