jueves, 20 de noviembre de 2014

Entrevistem a Gonçal


1. Com et vas iniciar en el món de la música i quina és o era la teva motivació?
Gràcies al meu pare que ha estat violinista professional. A casa em van traslladar la seva passió per la música i em van iniciar en el seu aprenentatge, sobretot amb les classes de violí.

2. En quins projectes musicals has participat i com ha estat la teva evolució com a músic? 
En diversos, vaig començar amb Croses amb el disc "Wow!". Seguidament, vaig iniciar el projecte personal "Gonçal" amb el que ja hem enregistrat 4 discs. Esferes ha estat el darrer projecte on he pogut combinar el pop amb la música de cinema.

3. Quins mitjans, col•laboradors has tingut per gravar i promocionar la teva música?
Tinc el meu petit "home estudi" on puc produir força els treballs. Promocionar la música és el més car i complicat del procés. Ara mateix les reds socials és un dels mitjans més efectius.

4. Com et veus dintre del panorama de la música catalana?
Doncs, en part, un desconegut. Crec que hi ha un petit "cercle concèntric" on és difícil entrar.

5. Com definiries la teva música?
Crec que la meva música té diverses influències i la barreja de totes aquestes, és la que la defineix. Els arranjaments vocals és un dels denominadors comuns. La música de cinema també té força presència en les meves produccions.

6. Com us plantegeu la nova gira o el que queda de l’any? 
Ara estem centrats amb la preproducció del mou disc. Així que no tenim pensat fer directe fins a la presentació de "Suite de Suites".

7. Quin ha sigut el teu millor concert com a músic i espectador? 
Com a músic recordo amb molt quan vam tocar amb Croses al Cavern Club de Liverpool.
Com a espectador em quedo amb el de Tomatito i Michel Camilo al Grec. Va ser una experiència inoblidable.

8. Quines són les teves influencies musicals? 
Grups com: The Beach Boys, Queen, Beatles i compositors de cinema com: Ennio Morricone, Marc Shaiman i Lalo Schifrin.

9. Quina es la teva última descoberta musical emergent?
Marc Martel, cantant d'una banda Cover de Queen que acaba de. Treure el seu primer àlbum. Genial.

10. Un lloc on t’agradaria tocar?
Al Palau de la Música de Barcelona, el meu pare va tocar molts anys amb la OBC.

11. Que aconsellaries a un grup emergent que comença ara amb el seu projecte musical?
Que sigui fidel al seu estil i molta paciència, però sobretot que lluiti pel que vol compartir amb els altres.

12. Què és el que us apassiona de la música?
Tot! Personalment sóc un entusiasta dels jocs harmònics: Les modulacions de grans com Brahms, les harmonies vocals dels Beach Boys, o els arranjaments amb les guitarres per capes de Brian May de Queen. La melodia i el ritme són molt importants, però l'harmonia és el que em provaca més emocions.

13. Sabem que fas un programa de ràdio a Sants3ràdio de música de cinema: "Sons de Soundtrack". Quines són les teves Bandes Sonores preferides?
Aquest és el meu top 5:
Once upon a time in America (Ennio Morricone)
The Schindler's list (John Williams)
Once upon a time in the west (Ennio Morricone)
E.T (John Williams)
The Mission (Ennio Morricone)




No hay comentarios:

Publicar un comentario