jueves, 4 de diciembre de 2014

Avui entrevistem a Acústiquem


1. Com us vau iniciar en el món de la música i quina es o era la teva motivació?
Fa uns 11 anys va caure a les meves mans una guitarra i vaig començar a tocar totes aquelles cançons que m’agradaven. Amb el temps vaig iniciar-ne classes, juntament amb cant i llenguatge musical i més tard vaig cursar un Grau en Musicologia i un Màster en professorat de música per a Secundària. Tot això compaginant-ho amb diversos grups de molt diversos estils (orquestres, bandes de country, rock, trios de versions, duos acústics, quartets, etc.).

2. Com es crear el projecte “Acústiquem” i com ha anat evolucionant al llarg del temps?
Aquest projecte es va crear quan vaig veure’m amb la capacitat de composar cançons propies farà uns 8 anys. Però no va ser fins mitjans del 2012 que vaig considerar un bon moment per començar a fer cncerts sota el nom d’Acústiquem per portar al públic aquelles cançons que sempre havia tingut en ment però mai havia explotat.
Des d’aleshores he fet quasi mig centenar d’actuacions amb més d’una vintena de músics aprofitant que el meu entorn està ple de companys artistes. Això m’ha permès aprendre moltíssim, treballar amb molts perfils de músic diferents i gaudir de les meves pròpies cançons amb timbres instrumentals i intencions ben diverses.

3. Quines ajudes, col.laboradors, músics i mitjans en els vostres cd’s?
Quant a directes solc comptar amb la col·laboració de diversos músics, des de violinistes, saxofonistes, percussionistes, cantants, flautistes, pianistes, teclistes, etc. Amb cadascú d’ells cada actuació es transforma en un nou projecte i fa que l’energia i la curiositat per saber com reaccionarà el públic impulsi aquest projecte com si sempre fos un primer dia, amb la sort d’anar acumulant l’experiència.
Per al darrer treball que he enregistrat (un EP amb el nón simplement d’Acústiquem), he tingut la col·laboració d’una violinista, una saxofonista i una cantant per enregistrar en estudi sis de les meves cançons que acostumo a fer en directe.

4. Com us veieu dintre del panorama de la música?
Dins el panorama musical actual, a nivell local més que res, veig aquest projecte com una proposta plena d’oportunitats per la seva gran versatilitat i la qualitat que es procura cuidar sempre amb un gran esforç i constància ja sigui a l’hora d’assajar com de composar les cançons i d’arreglar-les per a diferents instruments.
El millor per a Acústiquem encara està per arribar, n’estic convençut, perquè l’empenta i la creativitat no defalleixen, van a més cada dia. El que la situació econòmica i social permeti és una altra qüestió, però amb bona intenció i treball tot és possible.

5. Com definirieu la vostra música?
Donat que no em defineix un sol estil musical, dels quals m’he empapat des de petit, no puc definir el meu projecte amb una sola etiqueta, a més que cada cançó en si mateixa és un món. A primer cop d’ull podria definir Acústiquem com a rock, folk, soul, jazz, bossanova, indie, pop, country, blues...

6. Quins son els vostres propers concerts?
Actualment només n’hi ha un de programat al Punt Montseny, a Santa Maria de Palautordera, el divendres 6 de febrer, però abans que acabi l’any, quan vagin acabant altres projectes musicals dels que formo part, ben segur que hi haurà més dates.

7. Quin ha sigut el vostre millor concert dalt de l’escenari  i com a espectador?
Afortunadament no hi ha hagut un de millor, sinó molts, alguns per la bona sensació d’un mateix al baixar de l’escenari, per haver pogut gaudir de les cançons amb tota la il·lusió possible, pel feedback del públic quan s’acosta a parlar amb tu... són moltes les raons.
Com a espectador tinc la sort de tenir moments on puc ser el meu propi espectador i gaudir del “personatge” d’Acústiquem, cosa que em fa divertir molt! Però si parlem d’altres músics gaudeixo moltíssim amb la música en directe de Depedro. Sense oblidar, es clar, un bon concert de rock (el festival Sonisphere de l’any passat a Bcn va ser un dels darrers).

8. Quines són les vostres influencies musicals?
Com he comentat abans en són moltíssimes. Per dir alguns noms: Iron Maiden, Jamiroquai, Queen, Creedence, Frank Zappa, Metallica, i la música de molts companys com David Txes, Jo Jet i Maria Ribot, Gemma Humet...

9. Quina es la vostra última descoberta musical emergent?
L’últim artista que he descobert ha estat Sia, amb la seva cançó Chandelier.

10. Un lloc on us agradaria tocar?
En algun teatre, dins un festival acústic, per exemple.

11. Que aconsellarieu a un grup emergent que comença ara amb el seu projecte musical?
Que si de veritat li agrada el que fa, que s’ho cregui, ho treballi, ho cuidi i ho valori tan bé com pugui i, sobretot, que no ho deixi per molts dubtes que surtin.

12. Què és el que us  apassiona de la música?
Que després de més d’una dècada escoltant-ne tanta tant atentament encara és capaç de sorprendre’m, de posar-me els pels de punta, de fer-me saltar, plorar i emocionar-me... Però sobretot valoro la gran força que té per reunir a gent molt diversa per fer projectes conjunts carregats de màgia.




No hay comentarios:

Publicar un comentario