miércoles, 1 de abril de 2015

Entrevistem a Roc Calvet



1. Com et vas iniciar en el món de la música i quina es o era la teva motivació?
Vaig començar a tocar arrel de que el meu germà gran ja tocava i jo el volia imitar.. amb el temps allò que comences a fer per instint es transforma en alguna cosa més:vaig començar a gravar-me tots els programes de ràdio que punxaven metal i rock i a assimilar informació com un boig.Suposo que la motivació bàsica és que m’omple, que al final és el que compta.


2. Com es crea el projecte “Roc Calvet”  i com ha evolucionat? De quines propostes musicals també has format o formes part? 
Vaig començar implicat en formacions de punk i metal, però amb el temps vaig anar a buscar el jazz.Sempre m’havia encuriosit molt la sonoritat jazzística i m’hi vaig llençar de cap.Així, vaig cursar els estudis de l’aula de música moderna de Barcelona i, al cap d’uns anys, l’Esmuc.Arrel de tot això he gravat 5 discos de jazz i un de rock.A l’actualitat porto el meu projecte de jazz contemporani, formo part del grup de rock Rodeo Rose i col.laboro amb Aida sstrings i Laia Rius.


3. Quins mitjans i ajudes has tingut per promocionar-te?
Cap ni un.No existeixen aquestes ajudes, i quan hi són, només cerquen la proposta artística que els escau amb criteris bastant dubtosos.Només cal engegar la ràdio per notar-ho.


4. Quines ajudes i col.laboracions has tingut per gravar ”Lifeforms”? 
Els companys de Palosanto films van fer una gran feina gravant un teaser promocional; el Joan Calvet es va encarregar de les fotos;el Marc Bòria i l’Oriol Bacardit de so i mescles i el Ferran Conangla del mastering.A més he començat a col.laborar amb Aladid Records, una discogràfica petita però molt professional.

5. Com et veus dintre del panorama de la música? 
Com un professional que lluita per obrir-se camí, cada dia amb menys restriccions a l’hora d’expressar-me artísticament.


6. Com definiries la teva música?
Les etiquetes són més per a la gent que parla de música que per als que la fan.Jo faig música...


7. Com et plantegues els propers concerts?
Tal i com està de negre el panorama de programació de concerts, cada concert hauria de ser una oportunitat de mostrar el què som, de ser coherents i personals,sense fissures.Aquest és el meu repte bàsic.


8. Quin ha sigut el teu millor concert com a músic i espectador? 
És molt difícil de dir.Com a músic recordo amb il.lusió cada presentació de disc que he fet.Recordo molt la intensitat dels concerts al club Jamboree.Potser em quedo més amb moments que amb tot un concert.Com a espectador fa poc vaig tenir el privilegi de veure la proposta de Nels Cline, molt impactant i motivadora.


9. Quines són les teves influencies musicals?
Moltes: Olivier Messiaen, Calexico, Nels Cline, Allan Holdsworth, Ben Monder, Conlon Nacarrow, Tool....


10. Quina es la teva última descoberta musical emergent?
Kinsale


11. Un lloc on t’agradaria tocar? 
El Palau de la Música.... Posats a somniar..


12. Que aconsellaries a un grup emergent?
Que escoltin molta música sense prejudicis, cosa més constructiva que llegir les biografies de les estrelles del rock.Que cerquin la seva personalitat i la defensin;que no repeteixin clixés.Que no engeguin la ràdio.I que toquin molt molt molt.


13. Què és el que t’apassiona de la música? 
Que és inabarcable.




No hay comentarios:

Publicar un comentario