domingo, 17 de mayo de 2015

Entrevistem a David Millan de Visual TC


1. Des de quan et dediques a ser fotògraf i concretament a fotògraf musical?
Com a fotògraf musical farà uns tres anys i mig tot i que la fotografia des de petit m´ha cridat l´atenció. De petit tenia càmeres de rodet molt dolentes i intentava sempre que les perspectives,  la captació de la llum i especialment l´expressió i sensibilitat del motiu a fotografiar tinguessim molta més importància que la qualitat en si de la foto. No tenia diners per tindre càmeres mitjanament decents i amb lo que tenia havia d´ensortir-me !

2. Que té el gènere de fotografia de concerts, música... que no tinguin altres com noticies, esports...?
Per a mi la música és molt important a la meva vida i la fotografia musical és la que projecto més però faig fotos també d´altres coses; això si, la premissa principal és que fent les fotos m´ho passi bé. Si no m´ho passo bé senzillament deixo de fer fotos i fins i tot m´agafa com un rampell i martxo dels llocs ( poques vegades em passa ! ). Vaig començar a fer fotos musicals fent servir un telèfon mòvil com a distracció mentre anava als concerts o als assajos d´amics meus músics. Els meus amics Chechu, Rubén i Manu de la banda de rock “Diván “ i Sergio Marín de “ Ocultas Intenciones “ en veure les meves fotos em van dir “ tio, cómprate una cámara buena i dedicate a esto “, em vaig comprar una càmera reflex normaleta a plaços i bàsicament així vaig començar a fer fotos musicals, forçat pel meu entorn i unint la música i la fotografia, dues aficions importants meves.

3. Quin és el concert del qual has gaudit més fent fotografies?
A cada concert que hi vaig com a fotògraf gaudeixo; però recordo especialment l´últim concert de “ Stop Stop “ a la Begood de Barcelona perquè el guitarrista ( Vega ) va ser company meu a l´escola i el conec des de els sis anys, a part de l´espectacle "tremendo" que van oferir. Fotografiar al meu amic de la infànca va ser molt emotiu i especial per a mi. També quan vaig fotografiar a Obús i vaig veure com davant meu “ estallaba el Obús !!

4. Quina és la fotografia de la qual estàs més orgullos? 
Totes les fotos que faig són especials i em sento molt orgullós d´elles; si adjunto una deixo una mica en segon pla moltissimes altres i sincerament de totes estic orgullós.

5. A quins grups de música i músics segueixes habitualment, fent fotografies?
La llista és quasi innumerable; de fet, degut a la repercusió de les meves fotografies a les xarxes socials em passa que son també molts els grups que em segueixen a mi i em demanen que els hi faci fotos però per a mi ells són i sempre serán els protagonistes de tot això. Visual TC no existiria sense les bandes i els artistes. Segueixo a molts grups com Mala Cuna, Ocultas Intenciones, Harlock, Embellish, Diván, El Faro de Alquimia, Trayax, Ron Candela, Desaires, Café de Nicanor, Red Veil, L´exèrcit d´Islàndia, Axioma, Cuero Viejo, Jordi Lapsus Guitard & Cristina Tina Tina Tina Tina, Jan Díaz, Alcohólicos Maníacos, Que Hay de Nuevo Viejo, Hokele, Los Fieles, Inra, Balacera, Rafa Valls, Òdena, El Biri, Toni Cross y los Bluescavidas,,,i un molt llarg etc que no acabariem mai !

6. A qui t’agradaria (grup o músic) fotografiar que encara no ho hagis fet?
La llista realment seria molt gran però en decantaria per Dave Gahan de Depeche Mode ( a ell en solitari i a la formació ).

7. Que t’agrada més dedicar temps a: fer fotografies o a processar-les?
Naturalment fer fotografies; els meus processaments son molt bàsics; m´agrada transmetre la “ realitat “ de lo que per dintre he sentit fent les fotos; m´allunyo bastant de retocs massa fora de lloc i massa artificial tot i que dedico molt de temps a mirar-me cada foto després amb l´ordinador i tornar a gaudir del moment de quan vaig fer les fotos però no literalment a processar-les.

8. Quin fotògraf/a per tu seria un model a seguir?
Segueixo a molts fotògrafs; de fet em sorprén molt quan al meu facebook de fotografia ( Visual TC ) veig que molts fotògrafs professionals extrangers i nacionals segueixen també les meves fotos. M´allunyo molt de fotògrafs de primer nivell com Javier Bragado, Irene Serrano o en Xavier Mercader ( tot i que els segueixo una mica ) i m´apropo més a Christian Sneegass, Benedikt Ernst ( mestres alemanys actuals del blanc i negre entre moltissims altres no tant coneguts però autèntics mestres i mestresses !

9. Què és el que t’apassiona de la música?
Tot, la música és font de vida i no existeix dia a la meva vida sense música. Fins i tot vaig fundar la meva pròpia banda de música “ Hotel Templanza Suite Suicide “ a on toco el baix; fem un punk rock que ens serveix per descarregar adrenalina i aprendre a tocar els instruments.
M´agraden estils musicals molt diversos; tota la música feta des de dintre.

10. Contesta breument:
- Un llibre:
Pregunta complicada; tinc una inmensa biblioteca però si haguès d´escollir un així “ a voz de pronto “ seria “ Memòries d´Ultratumba “ de François René de Chatobriant
- Un grup imprescindible:
Buffffff,,,moltissims però em quedaria amb Guns & Roses i m´ha costat moltíssim decidir-me.
- Un disc:
També complicat decidir-me, molt complicat però diria “ Physical Graffiti “ de Led Zeppelin
- Una pel•lícula:
Buffff, pregunta complicada; sòc més de llegir però diria “ El Pianista “ de Roman Polanski.
- Una afició:
En tinc moltíssimes aficions; la meva feina a un laboratori de recerca farmacèutica ho és, la música, llegir, fer esport, la fotografia, la història, viatjar, etc; sòc una persona molt polifacética; com diuen els meus companys de feina “ una persona del Renacimento en época moderna “.
- Un lloc per desconnectar:
He viatjat amb motxilla per 15 Països del mon i en tinc moltíssims llocs per desconnectar però sense cap dubte Holanda; quan estic estressat m´en vaig allà; parlo  holandès a nivell conversació per què de més jove passava vacances senceres allà i molts viatges fora de “ temporada “ i també he estudiat l´idioma a Barcelona a classes d´acadèmia i amb profes nadius així com també alemany i anglés; sòc especialment holandès de cor i també de tots els llocs a on visc la meva vida.
- Una motivació:
Viure i gaudir de lo que la vida m´ofereix.
- Una desmotivació:
Veure caminar a autèntics zombis pels carrers.

11. Que trobarem en la teva exposició que fas a Ada Art Galllery de Barcelona  que fas del 23 de maig al 6 de juny?
Trobareu una exposició de fotografies musicals fetes a grups i artistes emergents a ón tots ells seràn els autèntics protagonistes; una exposició feta amb el cor i desde el cor.


No hay comentarios:

Publicar un comentario