miércoles, 22 de junio de 2016

Entrevistem Ana Valor que presenta el seu EP "Res"

Avui parlem del projecte personal d´Ana Valor (cantant d'Arboledas) que ens presenta un Ep titulat "Res" amb 2 cançons gravades i produïdes per Cesc a l´estudi de Camprodón Papeta Records.


1. Com et vas iniciar en el món de la música i quina es o era la teva motivació?
¿Com definir el meu començament en el món de la música? Cal destacar que vaig començar en aquest món, ara gairebé fa dos anys. Però cal dir que sempre m’ha agradat aquest món. Cal agraïr a totes les persones, com la família i gent que m’ha estat animant per aconseguir aquest somni, on en Jaume Arboledas va tenir molt a veure.
Vaig començar amb en Jaume Arboledas en aquest trajecte i en aquest viatge en el món de la música. La meva motivació principal era gaudir d’una passió com és la de la música i fer-ho reflectir en les meves interpretacions i ara en les meves lletres. 

2. Com es crear el projecte “Ana Valor” i com ha anat evolucionant al llarg del temps?
A principis d’any la discogràfica Quimera Records, es va interessar per la meva persona, tot i formar ja part del grup Arboledas. Em varen proposar tirar endavant aquest projecte musical individualment. Cal dir que en Arboledas en tot moment em van donar el suport oportú per realitzar aquest primer treball en solitari.
És molt precipitat parlar d’una evolució concreta ja que, com aquell qui diu, estem a la línia de sortida en aquest món.

3. Quins grups i projectes has tingut anteriorment?
Com ja he esmentat anteriorment, fa cosa d’un parell d’anys gairebé que vaig començar amb en Jaume Arboledas fins que va treure el seu disc “De Sant Feliu a París” on es va constituir en si mateix el grup Arboledas on ja formaven part altres musics.

4. Quins mitjans, col·laboradors has tingut per gravar i promocionar el teu EP "Res"?
En aquest cas, cal dir que tot aquest treball no seria possible sense el suport incondicional d’en Jaume Arboledas, que precisament, posa en aquest treball lletra i música als dos temes de l’EP. Sempre, constantment ha impulsat aquest projecte cap endavant. Evidentment, destacar el formidable treball de Papeta Records, on en els seus estudis es van gravar aquestes dues cançons. Aquest treball està realitzat per Cesc H Roig; gràcies per la paciència, temps i esforç dedicat en aquest treball. No oblido donar les gràcies a Jaume Guardia, de la discogràfica Quimera Records, per haver apostat sempre en aquest nou projecte.

5. Amb quins 5 adjectius definiries el treball "Res"?
Fresc, melancòlic, dolç, romàntic i amb la capacitat d’invitar a imaginar.

6. Com et veus dintre del panorama de la música catalana? Com veus el panorama musical a la teva població?
És molt d’hora per donar resposta a la qüestió, ja que acabem de començar.
Quan parlem de la meva població, Rubí, parlem d’una ciutat que té uns vincles bastants importants en quant a músics com Antonio Orozco  i Cesc Freixes. És una població que impulsa molt la música.

7. Com definiries la teva música?
Com la meva referència es Jaume Arboledas, ja que ha estat el meu mestre, company, en aquest món, la definiria com la seva, música de pop d’autor.

8. Com et planteges el propers concerts? Quins seran?
Els propers concerts els plantejo com els que he fet fins ara, amb només un objectiu: fer el que més m’agrada que és fer música i fer gaudir la gent. Cal anunciar que els propers concerts seran: aquest dissabte, dia 25 de Juny, a les 19:00h, 2ª presentació de l’EP a l’ESMUT de Terrassa. També el dia 30 de Juliol, amb el músic Joan Arjona i el grup Arboledas, tindré la sort de participar-hi amb ells en un concert. Durant l’estiu, també tindrem treball, però encara és molt aviat per confirmar més dades.

9. Quin ha sigut el teu millor concert com a músic i espectador?
Els dos millors concerts, en principi, van ser el de Pablo Alborán l’any passat, al Palau Sant Jordi, on vaig gaudir molt, ja que és el meu ídol des de fa temps.
Però cal dir que també vaig gaudir molt en un concert del grup de en Jim Tersol ; em va agradar tant la música com la companyia  i el bon ambient que aquest grup inspirava.

10. Quines són les teves influencies musicals?
Com a influència, tinc una varietat d’artistes, ja que m’agraden els diferents estils; tots formen par d’un tot que és la música.
Però en definitiva la meva influència a l’hora de la veritat és Jaume Arboledas, ja que és un exemple de entrega completa a la música, com també de passió, coratge, i sempre, sempre, sumar a la gent i mai restar-la.

11. Quina es la teva última descoberta musical emergent?
Realment, gràcies al meu recorregut amb Arboledas, a La Música Amanseix les Feres, programes de ràdio com Ràdio Navàs amb Santi Santorum, entre molts d’altres , he tingut la sort de conèixer diferents grups i músics.  El que més em va enganxar va ser com he dit abans el grup dels Jim Tersol.

12. Un lloc on t’agradaria tocar?
Personalment, m’agradaria tocar al Palau Sant Jordi, ja que he vist tocar allà als meus músics preferits i realment és un lloc on músic i públic són un.

13. Que aconsellaries a un grup emergent que comença ara amb el seu projecte musical?
En aquesta qüestió només puc dir que segueixin el seu cor sempre; que si de veritat els  agrada la música, el que estan fent, que segueixin endavant. No serà fàcil, però sí que serà una somni que cal seguir. No perdeu l’esperança, no perdeu la il·lusió; la música és allò que ens fa eriçar la pell.

14. Què és el que us  apassiona de la música?

Realment, són moltes les coses que m’apassionen, tant la gent amb la que es treballa, com principalment, les lletres, la melodia de les cançons i el sentiment que això comporta.

No hay comentarios:

Publicar un comentario