lunes, 1 de agosto de 2016

Entrevistem a Vanesa París



Vanesa París: Sóc una compositora, teclista, cantant i videoDJ Terrassenca, enamorada de la música electrònica, dels sintetitzadors i els loops de tots colors, i experimentant amb ordinadors desde petita. El meu últim EP és diu "Hold Me In Your Dreams", el qual té un videoclip becat pel TAM Músics Emergents, i el qual m’ha donat l’alegria de participar en la pròxima edició del Villa de Bilbao. 

1. Com et vas iniciar en el món de la música i quina és o era la teva motivació?
Em vaig iniciar experimentant, amb el piano i amb l’ordinador. La meva motivació actual és poder expressar-me amb la música amb tota la naturalitat i facilitat del món. Que allò que tinc al cap i sento en un moment donat, ho pugui plasmar en cançons més o menys acabades en el menor temps possible, perquè siguin el més autèntiques possibles.  

2. Com es van crear els projecte “Vanesa Paris” ? Quins projectes has tingut abans? I com has evolucionat com a músic al llarg del temps?
Vanesa Paris actual és el resultat de l’evolució experimental que comentava a la pregunta anterior. Ha sigut un procés lent i amb moltes parades, però que m’ha donat la capacitat de tenir molta més claredat creativa que abans no tenia. Sí que havia gravat moltes cançons, que a vegades penjava amb el nom de VAN, però encara estava en el bloqueig de no saber cap a on portar el projecte en general.  

3. Quins mitjans, col•laboradors has tingut per gravar cançons i promocionar-te?
Les cançons les he produït totes jo, és a dir, que he programat o gravat totes les pistes de les cançons, incloent les veus, les quals han sigut tot un aprenentatge de prova i error per fer-ho. Després amb la mescla i el mastering he necessitat l’ajuda del productor Xavi Martí, dels Heads & Tails INC, el qual ha fet una feina molt bona amb el nou EP, i amb el que he aprés molt de cara a jo mesclar les cançons pels directes. La promoció ha sigut un altre aspecte d’autoaprenentatge  basat en la observació del que feien altres grups, cosa que pren molt de temps però val molt la pena quan veus que els mitjans comencen a tenir-te en compte.  

4. Que té la música electrònica que no tenen altres instruments? 
Té una potencia i una capacitat de ser controlada per expressar que jo a l’hora de composar no sé trobar amb altres instruments. La creació amb ordinador és il•limitada i pots fer el que vulguis, encara que a l’hora pot ser molt bloquejant el fet de no saber què vols fer i per on has de començar.   

5. Com et veus dintre del panorama de la música catalana? Com veus el panorama terrassenc?
Dintre del panorama català penso que cada vegada més hi ha creadors d’electrònica que estan arribant al públic general i això dona molts ànims per a treballar-se un espai entre ells. Diria que a Terrassa encara estan més encantats de que els músics es llencin a provar coses noves i originals, i això motiva molt a seguir el teu propi progrés artístic amb confiança. 

6. Com definiries la teva música?
La definiria amb energia, capaç de fer ballar, però a l’hora elaborada i amb parades de reflexió. És una plasmació vivencial constant, que abraça moments de tots tipus. Sé que no em tancaré mai a un estil concret i que sempre em deixaré omplir d’influències velles i de noves per seguir composant.  

7. Com us plantegeu els propers concerts i quins són? 
Els pròxims concerts vull que sempre mostrin l’evolució feta fins a aquell moment. Sempre intento aportar alguna cosa nova a cada directe, com una cançó nova o un mitjà d’expressió nou. Ara per exemple, he començat a introduir visuals al directe, cosa que em fa pensar no només amb música sinó amb imatges, i això crec que fa que pugui contextualitzar al públic molt més. 

8. Quin ha sigut el teu millor concert com a músic i espectador? 
Com a músic va ser al festival ESPAI VAPOR de Terrassa, on vaig tenir la ocasió de compartir escenari amb molts altres artistes excel•lents. Presentava el videoclip becat pel TAM Músics Emergents, i va ser molt especial. Com a espectadora no sé si puc escollir, des del primer quan era petita veient al Mark Knopfler a Badalona, fins al de Neon Indian al Primavera Sound d’aquesta edició; n’he disfrutat de molts!

9. Quines són les teves influències musicals? 
Un munt de grups dels quals m’he n’oblidaria de la meitat si comencés a fer una llista. Tot ha sigut una influència, encara que no hagi escoltat la discografia sencera; des de Mike Oldfield o Enya quan era petita, passant per Nightwish o Katatonia quan era adolescent, o després per Björk, PJ Harvey, Divine Comedy, Digitalism, Logistics, klaxons, Metronomy, Justice, Arcade Fire, Bob Moses, M.A.D...

10. Quina és la teva última descoberta musical emergent?
La última, última...crec que van ser Errático, que són de Terrassa. Tenen un directe molt potent. 

11. Un lloc on t’agradaria tocar?
Al Sònar, per exemple. 

12. Què aconsellaries a un grup emergent que comença ara amb el seu projecte musical?
Que creativament siguin elles/s mateixes/os, que res els desanimi o els faci parar, i que observin al seu voltant per aprendre tot el que puguin. 

13. Què és el que us apassiona de la música?
Tot. És com preguntar-me que m’apassiona de la vida.


No hay comentarios:

Publicar un comentario