domingo, 1 de enero de 2017

Entrevistem a Pol Fuentes


1. Com et vas iniciar en el món de la música i quina és o era la teva motivació?
A a casa meva s'escoltava molta música, tant a casa com als llargs viatges de cotxe era una constant. El meu germà, 8 anys més gran que jo de seguida va començar a tocar la guitarra i jo vaig voler seguir-li l'exemple. A l'escola, per sort,  tenia un professor anomenat Oscar Boada que va voler innovar i substituïr la limitada flauta dolça  per  tecladets Farfisa. La música s'estudiava així, de manera que a molts nens ens semblava un món on poder jugar i experimentar. Tots aquests ingredients sumat al fet que descobrís que fent un espectacle dalt d'un escenari em sentia més valorat que en qualsevol àmbit de la vida van fer el còctel que sóc ara.

2. Com es crear el projecte “Pol Fuentes”? Perquè aquest projecte individual? Com ha anat evolucionant al llarg del temps? En quins projectes has estat anteriorment?
Començar a publicar música amb el meu nom propi i individual ha estat fruit de la mort de l'aventura de Rosa-Luxemburg. Tot això va ser gràcies a en Bernat Sànchez (Murdoc, Mine!, Joana Serrat, Eric Fuentes) que em va veure molt bloquejat durant els dos últims anys de Rosa i em va animar i ajudar a fer aquest disc sol. Ell ha estat el productor, arranjador i liat en tots els sentits. Justament amb ell, fa anys teniem un grup que es deia Grunen, dels 15 als 20 anys vàrem tocar junts.

3. Quins mitjans, col.laboradors has tingut per gravar el cd "Una nova guerra" i promociar-te?
A més d'en Berni, la meva dona, L'Elisenda Solsona m'ha ajudat molt durant l'escritura de les lletres. L'Iban Rodríguez (C.E. Dharma, Murdoc) , que era el bateria de Rosa-Luxemburg, m'ha ajudat en molts moments de la gravació. En Víctor García (Ultramarinos Màstering, Pau Vallvé, Dulce Pájara de Juventud)  ha tocat la bateria en un parell de cançons i n'ha fet el màstering. L'Arthur Jublot, un noi d'Orléans de 18 anys hi ha gravat un parell de trompetes sensacionals.

4. Com veus el panorama de la música catalana? I com veus el panorama musical a la teva comarca?
 Deixo aquesta feina als periodistes.  Tinc un tipus de caràcter que si s'atura massa a fer aquets tipus d'anàlisis  perd l'espontaneïtat i la transparència.

5. Com definiries la teva música?
En aquesta nova etapa la meva música no té llei, és un decorat, un ambient que acompanya i envolta un discurs, una història.

6. On et podrem veure properament? Quin concerts tens?
25 de Gener a l'Fnac del Triangle de Barcelona
24 de Febrer al Harlem Jazz Club, dins el festival Barnasants.
3 de Març a Sant Feliu de Guíxols, a la Casa Irla.

7. Quin ha sigut el teu millor concert com a músic i espectador?
Com a músic un que vaig fer a l'escola amb 15 anys. Com a espectador quan en tenia 16 i vaig anar a veure Jethro Tull sol al Palau d'Esports. Era Tot Sants i hi havia boira pel carrer. Quin moment més especial!

8. Quines són les teves influencies musicals?
Tot el que he escoltat alguna vegada a la vida, per a bé o per a mal.

9. Quina es la teva última descoberta musical emergent?
Buf, es que últiamament el que estic decsobrint més són Sarsueles, que ben bé emergent no sé si seria el terme pertinent...

10. Un lloc on t’agradaria tocar?
M'agradaria molt tocar al teatre Grec, per exemple, o a la Biblioteca nacional de Catalunya, allà on fan les obres els de La Perla 21.

11. Que aconsellaries a un grup emergent que comença ara amb el seu projecte musical?
Que no s'encallin amb els detalls no importants. (Que en cada cas varien molt). És difícil de dir perquè jo mateix he anat canviant d'opinió durant els anys que porto "en el ruedo". Ara estic en la fase de creure que l'essència d'una proposta artística és una idea esmolada i concisa que emociona a qui la rep. La resta és fullaraca.

12. Què és el que t’apassiona de la música?
Quan la faig em neteja per dins. No ho sé explicar millor.


No hay comentarios:

Publicar un comentario