miércoles, 25 de julio de 2018

Entrevistem a Xavi Martí Cantautor



1. Com et vas iniciar en el món de la música i quina és o era la teva motivació?
Des de ben petit que sempre m'ha agradat inventar ritmes, cançons, crear coses era el que més m'entretenia. I amb els amics començarem a fer cançons i em vaig apuntar a classes de guitarra.
La meua motivació és gaudir cantant i fent concerts,...i hui em motiva també la la necessitat d'expressar emocions interpretant i escrivint cançons.

2. Com es crear el projecte "Xavi Martí cantautor” i com ha anat evolucionant al llarg del temps? Tens altres projectes paral·lels o anteriors?
El «projecte» el vaig crear bàsicament per les ganes que tinc de tocar i cantar. Ara mateix, per falta de temps, no estic en cap grup...ni tinc bolos. També per una idea que tenia de fer un cançoner digital de les meues cançons, per no oblidar-les. Això de pujar cançons pròpies fent un vídeo m'agradava i vaig provar a fer-me un Facebook i un canal de Youtube, sempre amb el propòsit de passar-ho bé i així també tenir un feedback i que m'escolti algú encara que siga poca gent. 
Vaig buscant un nom «artístic» que no estiguera «pillat» en internet .. Xavi Martí estava ja utilitzat, m'havia posat «Tira-li, Martí» i també eixien varies coses en la cerca de google,... i vaig pensar en la paraula cantautor i efectivament, posant «Xavi Martí cantautor» no eixien tants i així ho vaig deixar.
Com ha anat evolucionant? Doncs aquest proper octubre farà un any que vaig començar a partir de la creació del canal i del blog. Només pujar un vídeo em van cridar de la ràdio (a Radio Malva) per a fer-me una entrevista i tocar en directe i... allà que vaig. Estic content, perquè m'ho passe bé fent tot açò, per a mi és un entreteniment tipus artístic creatiu que m'encanta. Cada mes pujo dos o vídeos, més o menys.
Paral·lelament tinc un projecte anomenat Lugano Report que és com un grup musical-teatral on fem cançons de crítica social i versions en anglès mesclant imatge, música i teatre. Hem fet algun concert, però actualment està una mica aturat.
Anteriorment he estat en alguns grups de música, com a vocalista i guitarrista, ja fa anys i també de teatre, com per exemple al grup «The Garrophones» i a «L'últim toc teatre».

3. Tens pensat gravar CD amb la teva música?
Sí que m'agradaria gravar un CD amb la meua música, però no he pensat en gravar un disc per a comercialitzar-lo,... realment el que m'agradaria és gravar bé les cançons, per poder escoltar-les en un so professional, amb instruments, per tindre-les ben gravades i donar-me a conèixer amb un so de qualitat.

4. En quins concerts et podrem veure properament?
Pues,...a banda de tocar en alguna escola de primària, com a concert didàctic ...pot ser a a la platja de Sueca o Cullera per a finals d'estiu. Però vull fer algun concert en diversos pubs de València.

5. Com et veus dintre del panorama de la música catalana i valenciana?
...mmm...Doncs ara mateix supose que com un músic independent, cantautor valencià atípic, poc comercial i poc conegut. Però ja m'agradaria veurem dintre, supose que fent més concerts i gravacions per a que em pogués escoltar més gent.

6. Com fas les cançons, fas primer la lletra o la música?
Normalment, la majoria de vegades, faig primer la música i després la lletra. Però de vegades em surt tot al mateix temps, tant la lletra com la música.

7. Com definiries la teva música?Amb quins 5 adjectius definiries el teu projecte?
Bufff,... doncs no sabria com definir-la. Supose que música d'autor, independent i en evolució.
Cinc adjectius per al meu projecte: amateur, cantautor, independent, original i alternatiu.

8. Quin ha sigut el teu millor concert com a músic i espectador?
Com a músic, el concert que vaig fer amb The Garrophones on vam ser «Teloneros» de David Civera en les festes de Sueca, ja fa anys.
Com a espectador el concert acústic de Jorge Drexler que vaig veure l'any passat al teatre de La Rambleta de València.

9. Quines són les teves influencies musicals?
Duncan Dhu,The Beatles, The Queen, U2, Redhotchillipepers, Maná, Nina Simone, Mark Knopfler, Glen Hansard, Sopa de Cabra, Sau, Lluis Llach, Joan Amèric, Jorge Drexler, Kevin Johansen, Fernando Delgadillo, Els amics de les arts, Feliu Ventura... he escoltat molta música sempre, segur que m'han influït molts més.

10. Quin es el teu últim descobriment emergent?
Pues són molts els artistes emergents que he conegut últimament i que em semblen boníssims, per dir-ne sols tres: Abraham Rivas (cantautor valencià), La Folie, Senyor dels Llamps, ...

11. Un lloc on t’agradaria tocar?
Teatres i auditoris de València, Castelló, Alacant, Barcelona, Girona, Tarragona, Lleida, Madrid,...

12. Que aconsellaries a un grup emergent que comença ara amb el seu projecte musical?
Que tinga paciència i que no deixi de seguir el seu instint, el seu somni per damunt les limitacions que ens posa la vida.

13. Què és el que us apassiona de la música?
El poder expressar-se i entendre's a un mateix mitjançant un llenguatge que va més enllà de les paraules, sentint que estem vius mentre interpretem una cançó.

14. Creus que la música amanseix les feres?
Clar que sí! crec que les amanseix i que la música desperta emocions i sentiments a tota fera vivent.


No hay comentarios:

Publicar un comentario