miércoles, 5 de septiembre de 2018

Entrevistem a Joan Lorente

Joan Lorente presenta el seu primer disc en solitari i l’anomena ‘Punt de partida’.  És un inici, un llançament, un tornar a començar de tot el que l’envolta. El mataroní, treu el seu projecte en solitari en format USB, el primer treball en català que aposta per aquest suport. 


1. Com et vas iniciar en el món de la música i quina es o era la teva motivació?
Em vaig iniciar en el món de la música als 14 anys, quan vaig començar a formar amb uns amics el meu primer grup de música. Es deia ‘Inèdits’ i així va ser com vaig aprendre a tocar, cantar i composar. Entre escoles de música i els assajos amb el grup, a poc a poc vaig anar descobrint tot aquest món que s’ha fet indispensable per la meva vida. La meva motivació és seguir fent cançons i concerts. Els concerts són molt especials i quan fa temps que no trepitges un escenari te n’adones que el pots trobar a faltar molt.

2. Com es crear el projecte “Joan Lorente" i com ha anat evolucionant al llarg del temps? Tens altres projectes paral•lels o anteriors?
El projecte ‘Joan Lorente’ neix després de pensar-ho molt i molt bé. Era una cosa que no tenia al cap i després de dos discos amb el grup ‘LEDS’ em va arribar la oportunitat de tirar endavant aquest treball en solitari. Em feia molt de respecte, sobretot perquè aquest projecte portava el meu nom. Suposo que aquest fet fa que encara siguis més exigent amb tu mateix del què ja era. Amb l’ajuda del meu entorn musical i també personal vaig anar construint aquest nou projecte que va fer néixer ‘Joan Lorente’ i ‘Punt de partida’, el primer disc, al mateix moment. 

3. Quins mitjans, col•laboradors has tingut per gravar i promociar el teu primer disc "Punt de partida"?
La gravació de ‘Punt de partida’ s’ha fet als estudis de Groove Factory Studios situats a  Cardedeu i a Tinyroom de Mataró. Tot el treball ha comptat amb la producció de Nico Canet. Ha estat mesclat a Wheel Sound Studio de Cerdanyola del Vallès i masteritzat a Ultramarinos Mastering de Barcelona.
En tot el disc he pogut comptar amb grans col•laboradors músics i amics com Robin Pascual (Baix), Marc Sicília (Guitarra i coros), Tito Torres (Bateria), Nico Canet (Guitarra i Steel Guitar), Matias Lizana (Sintetitzador i teclat), Marc Rodríguez (Teclat i piano), Mireia Lorente (Coros), Jaume Garfella (Coros) i en Xavier Martin (Guitarra). 
Un bon element per a la promoció d’aquest disc és que hem apostat per ser diferents. ‘Punt de Partida’ és el primer disc en català en format USB.  La innovació arriba directament des dels Estats Units, deixant de banda el format CD tradicional i segons la tendència a la baixa del consum d’aquest suport. El disc en format targeta USB permet estendre la meva música en dos formats (.mp3 i .wav), afegir-hi el videoclip, la imatge de la portada del treball i dos continguts extres. Crec que ha sigut una bona manera de començar la promoció del meu primer disc en solitari a més a més d’aparèixer en els mitjans de comunicació convencionals com la ràdio, la premsa escrita o la televisió i ser constant a les xarxes socials i internet. 

4. Com veus el panorama de la música catalana? Com veus el panorama musical de la teva comarca?
El panorama musical català ens presenta en aquests moments molts estils de música diferents. Crec que hi ha molt de nivell entre tot el que va sorgint. Pel que fa al Maresme, potser caldria potenciar espais de concerts on es programés regularment la música en directe. 

5. Com definiries la teva música? 
Les cançons de ‘Punt de Partida’ són  plenes d’històries personals on les lletres neixen de l’esperança, de la força, l’amistat i sobretot de l’amor. Són cançons fresques, enèrgiques i melòdiques que volen traslladar a tothom que sempre és bo tornar a començar.

6. Quins son els teus propers concerts? 
Aquest divendres estaré a la Sala Alfa de Barcelona, i a partir del mes d’octubre estaré a Tarragona, Sant Celoni, Masnou i Mataró, entre d’altres municipis que encara hem de concretar les dates. 

7. Quin ha sigut el teu millor concert com a músic i espectador? 
Com a músic el millor concert que he fet segurament seria el de la Festa Major de Les Santes de Mataró amb tota la banda. Sempre és especial tocar amb els amics i a la teva ciutat. Es va crear un ambient fantàstic i dalt de l’escenari vam gaudir-ho molt. 
Com a espectador és difícil de dir quin ha estat el millor concert en el que he assistit. M’agrada molt la música en directe i sempre que puc m’escapo a veure i escoltar grans músics. Un dels que em va encantar va ser l’últim concert de Quique González al Palau de la Música de Barcelona. Va ser impressionant. 

8. Quines són les teves influencies musicals? 
Les meves influències són des de Coldplay passant per Bon Jovi, Queen i Quique González. També m’ha marcat molt el rock en català dels 90 com Sau, Sopa de Cabra, Lax’n’busto, Els Pets i Sangtraït. Una mica de barreja, que sempre va bé!

9. Quina es la teva última descoberta musical emergent?
La meva última descoberta és Svart Vin, un grup de música celta molt ‘canyero’ que hi ha a Mataró.

10. Un lloc on t’agradaria tocar?
M’agradaria tocar al Palau de la Música Catalana de Barcelona. Seria un somni. 

11. Que aconsellaries a un grup emergent que comença ara amb el seu projecte musical?
Sempre aconsello a tots els grups emergents que piquin molta pedra. La insistència, la paciència i el no rendir-se fa créixer grans grups i músics. 

12. Què és el que t'apassiona de la música? Creus que la música amanseix les feres?
M’apassionen els sentiments que es poden transmetre amb la música. És increïble poder traslladar el que se sent al teu públic, i viceversa. La música pot servir per molts moments concrets. Calma i excita en determinades melodies, sempre en funció del ritme i els acords. 


No hay comentarios:

Publicar un comentario