lunes, 19 de noviembre de 2018

Entrevistem Gessamí Boada

Gessamí Boada és una jove cantant i compositora catalana, brilla per una veu versàtil, plena de matisos i molt expressiva. Amb estudis de songwriting a Alemanya i de jazz al Taller de Músics, finalment es gradua en cant Modern i Jazz a l'ESMUC. Compta amb gairebé 10 anys d'experiència sobre l'escenari amb diferents formacions i estils. El 2018 llança el seu disc debut de temes propis: 'White Flowers' (Segell Microscopi).


1. Com et vas iniciar en el món de la música i quina es o era la teva motivació?
Quan tenia 3 anys els meus pares em van apuntar a un grup de sensibilització musical fora l'escola on vaig començar a cantar i als 7 vaig iniciar els estudis de piano clàssic. El piano era un instrument que em fascinava i que em moria de ganes de conèixer. Però no vaig descobrir que volia ser cantant fins als 21 anys en un curset de cant a Paris. Era el moment més feliç de la setmana així que vaig voler seguir connectant amb la pau que em transmetia cantar. Va ser quan vaig entrar a estudiar al Taller de Músics i després a l'ESMUC, on m'he graduat en Cant Modern i Jazz. 

2. Com es crea el projecte "Gessamí Boada" i quin va ser el principal motiu?
Jo crec que sempre ha existit, fins i tot quan vaig deixar la música durant uns anys, m'asseia al piano i intentava escriure cançons, expressar el que tenia dins. El 2016 vaig tenir la sort de guanyar un concurs organitzat per UME, el qual em va donar l'impuls que necessitava per seguir component i formar la meva banda, formada actualment per Kquimi Saigi (piano), Bernat Guàrdia (baix), Pep Terricabras (bateria) i Pau Figueres (guitarra). El projecte es va consolidar a la Popakademie, a Alemanya, i ha donat fruits aquest any en forma de disc, el meu disc de debut: 'White Flowers'.

3. Quin suports i ajuda has tingut per promocionar la teva música i el disc "White Flowers"? Com ha anat la gira de presentació?
El David Mullor de la discogràfica Microscopi sempre és allà quan fa falta, però la Janian Rangel, de promoció,  m'ha ajudat a tenir presència en diferents medis de renom com la revista Enderrock, la Vanguàrdia, al Delicatessen d'icat o a Ràdio 3. La gira està anant prou bé, vam poder presentar el disc al teatre del C.A.T Tradicionàrius i he pogut tocar en alguns festivals de jazz o telonejar a Joan Dausà. Estic molt satisfeta perquè el públic està acollint amb molt de carinyo el disc i el videoclip que acabem de treure de 'White Flowers'.

4. Que trobarem en aquest concert d'aquest dijous a Dijous a Hotel de Matadepera?
Aquest dijous podreu sentir les cançons del meu primer disc, però també cançons inèdites que no han vist la llum i algunes versions de temes que tots coneixem!

5. Com ets veus dintre del panorama de la música catalana?
Em veig com a una artista emergent, amb un discurs i veu pròpia, que vol connectar amb el públic amb lletres i música molt personals i emotives.

6. Com definiríes la teva música?
Definiria les meves cançons com a una recerca de qui sóc jo com a persona i artista, com a expressions emocionals profundes. Música a mig camí del jazz contemporani el pop més comercial. Lletres en anglès, català i castellà d'històries personals i reflexions sobre el món que ens envolta.

7. Quin ha estat el teu millor concert com a músic i espectador?
He assistit a tants concerts, que em resulta complicat dir quin ha estat el millor. Però un dels millors sens dubte va ser el Jamie Cullum al Zenith de Paris, fent l'últim concert de la gira. Vaig anar-hi sola i va ser una de les millors experiències de la meva vida.

8. Quines són les teves influencies musicals?
Sobretot cantants i compositors que fusionen pop i jazz com Jamie Cullum, Stevie Wonder, Norah Jones, Esperanza Spalding, Alicia Keys, Christina Aguilera, Melody Gardot, Alejandro Sanz... però també músics de bossanova com Caetano Veloso, Jobim... i cantautors com Jorge Drexler o la Judit Neddermann.

9. Quina es la teva última descoberta musical emergent que has fet?
Últimament estic escoltant molt James Blake, productor i cantant britànic, que mescla amb molta elegància electrònica i pop, amb una veu espectacular i arranjaments molt arriscats. 

10. Un lloc on t'agradaria tocar? Amb qui t'agradaria compartir escenari?
Em faria molta il•lusió poder presentar el projecte al Palau de la Música. Seria un somni poder compartir escenari amb Jamie Cullum o Melody Gardot.

11. Què és el que t'apassiona de la música?
Que no s'acaba mai, que sempre descobreixes artistes, emocions i sonoritats noves. No hi ha dia en què no escolti música i em proporcioni companyia i felicitat. 

12. Preguntes ràpides:
Beatles o Rolling Stones: Beatles
Vinil o cd: CD
Mp3 o Wav: Wav
Mar o Muntanya: Mar
Blanc o Negre: Negre
Llibre o Pel.lícula: Pel•lícula
Gibson o Fender: Fender
Terrassa o Matadepera: Matadepera

13. Ens podries explicar alguna anècdota divertida que t'ha passat als escenaris?
Fa uns anys em van contractar amb el Kquimi Saigi, pianista i productor del disc, per tocar en una farmàcia i no paraven d'oferir-nos menjar mentre tocàvem. Va ser molt surrealista, però divertit alhora.


No hay comentarios:

Publicar un comentario