jueves, 25 de abril de 2019

Entrevistem a Edu Quindós


1. Com et vas iniciar en el món de la música i quina es o era la teva motivació?
Molt bones!! Doncs, per casualitat, no tenia idea que sabia cantar, lo de composar va venir molt més tard. Tenia uns 17 o 18 anys quan a les festes de Gràcia, amb uns amics seguíem una banda de versions que es deia El Bulevard del Ron, i jo, en especial la seva cantant, la Isa Béjar, amb qui anys després vaig tenir una bona amistat. Durant l’impass entre concerts vam anar a casa del Torri, un dels tres que érem i ell i un altre amic, el Miguel Àngel (DEP) tocaven algo la guitarra, jo no, per tant em vaig arrencar a cantar i... mira... fins avui, jaja. Les motivacions canvien amb els anys. Després de passar per orquestres, grups de versions, bandes de temes propis, el cap et dona moltes voltes i vas canviant les necessitats, o com bé dieu, les motivacions. Ara mateix, la meva motivació principal és poder donar vida les cançons que em venen al cap. Malauradament, no ho puc fer amb totes.

2. Com es crear el projecte “Edu Quindós"  i quins projectes musicals altres has tingut? com has evolucionat com a músic?
Fins el 2009, i durant uns 5 anys vaig estar amb una banda, Plebeya, amb qui vam treure un disc. Tot just abans de posar-nos amb el segon ens vam separar. Allà va arrencar realment el meu projecte, tot i que abans de Plebeya vaig gravar uns temes, ja a la Bucbonera quan tot just en Tomàs Robisco l’havia creat, sota el nom de Flick i SxYnZ (no em decidia amb el nom), mai van veure la llum com a EP editat. Després de Plebeya vaig continuar gravant cançons a casa fins que crec que vaig tenir prop de 80, entre idees molt bàsiques i temes gairebé acabats, com a maqueta, és clar. En aquell moment vaig decidir que volia gravar-les, a la meva manera, sense productor ni més opinions que les meves (suposo que n’havia tingut ja masses), això sí, volia gravar amb músics de primer nivell i en un estudi de primer nivell. “Stay With Me”, el meu primer disc el vaig gravar al 2011 de nou a la Bucbonera, amb Luis Robisco, Toni Mateos i Jordi “Kako” Vericat, amb la col·laboració de Jackie Sagana a la cançó que dona nom al disc. Va ser complicat triar els temes, però estic molt satisfet amb els que van sortir. I aquest 2019, acabo d’editar-lo en CD, que era l’únic dels meus discos que encara no estava planxato  dels meus discos que encara no estava planxatuest 2019, acabo d' b Luis Robisco, Toni Mateos i Jordi "lt besprçesust en Tomb..
No tinc projectes paral·lels. La meva música és molt variada, així que cobreixo diferents estils a les meves cançons, si bé és cert que des de Still Believe (el tercer disc) he agafat un aire més tranquil en les composicions.

3. Quins mitjans i ajudes has tingut per promocionar-te?
Bàsicament les xarxes socials, de tant en tant pagant per potenciar alguna notícia, sortida de disc, concert o vídeo. He treballat amb alguna agència de premsa musical i tot i no ser males experiències, els pressupostos que puc moure no donen per fer meravelles (recordem que estic sol en el projecte i que financio tot, generalment, tot i que darrerament la productora on treballo Bamf Producciones m’ha donat algun bon cop de mà, especialment amb el tema de les gravacions del vídeos, concerts...)

4. Quants discs has editat?
Doncs ja van 5
Stay With Me - 2011
Hello – 2013
Still Believe- 2016
Even - 2017
The Way You Do It – 2018
Bé, també Plebeya – 2007 i l’Ep que us comentava, que no recordo ara, però seria molt a primers dels 2000.
Aquest any, en principi, descanso. No descarto fer alguna cosa senzilleta, tinc mono d’estudi. 

5. Com et veus dintre del panorama de la música?
Desubicat!! Jajajaja. No deixaré de fer música, i dins meu sempre hi ha algo que creu que algun dia algú em sentirà i li agradarà, i aquest algú o aquesta alguna, qui sigui, sortosament tindrà contactes, mitjans... què sé jo que podran donar a conèixer el què faig. Però em veig com un músic al que li apassiona fer música i que no disposa de més recursos per gravar tot el que voldria. En no comptar amb banda, els meus concerts son en acústic, jo sol amb la guitarra i bé, crec que agraden, però és cert que en general, una banda genera molta més expectació. 

6. Com definiries la teva música?
Com a música. Jajaja. És música, composicions senzilles quant a harmonia, però on les melodies que proposo son el què les fan especials. En les meves lletres parlo de coses quotidianes, d’amor, desamor, amistat, passat, futur, no busco controvèrsia, ni soc un rebel.

7. Quins son els teus propers concerts?
Faré un parell de concerts al maig compartint escenari:
El 5 de maig a la XIV Festa del Parc de Catalunya de Sabadell on hi vaig convidat per l’emisora Can10FM
El 12 de maig al primer Genesimphonic music festival al New Underground de Bcn. Genesimphonic és un programa de ràdio de Ràdio Gelida
I de moment el 13 de juliol al Shenanigans Irish Pub de Bcn
Intentaré fer un concert pels meus 45 anys el 24 de juliol, però encara no tinc data. I em queda pendent presentar The Way You Do It a Luz de Gas com he fet amb els altres 4 discos, no descarto fer-ho cap a l’octubre, un any més tard de la seva sortida, se’m faria estrany no presentar-lo a Luz de Gas.

8. Quin ha sigut el teu millor concert com a músic i espectador?
Com a músic, qualsevol dels meus a Luz de Gas o algun de Plebeya també a Luz de Gas.
Com a espectador em resulta difícil parlar d’un: Pot ser el primer de Queen + Paul Rodgers a Barcelona (soc molt fan de Queen des d’adolescent i maig vaig poder veure en Freddie, sí que havia vist en Brian May a l’antiga Zeleste, però no era un escenari tan gran). Els dIRE sTRAITS a la gira del 92 a la Monumental. AC/DC en qualsevol dels 4 cops que els he vist... i com a espectacle el The Wall de Roger Waters al 2009 o 2010, no recordo bé. L’únic concert al Sant Jordi que trobo que ha tingut molt bona acústica.  

9. Quines són les teves influencies musicals?
Son generalment... antigues, clàssiques, poca cosa actual: Queen, Roger Taylor (baterista de Queen en els seus discos en solitari o amb The Cross), Glen Hansard, Spandau Ballet, George Michael, Bowie, Pink Floyd, Roxette, U2, dIRE sTRAITS, Neil Diamond, AC/DC... ja veus, uns desconeguts. 

10. Quina es la teva última descoberta musical emergent?
Doncs te’n dic tres, tot i que ja fa un temps que les segueixo:
Alison Darwin, un trio jove que està pujant poc a poc però ferms. La seva cantant, la Laura Soler canta una de les meves cançons a Still Believe
Sandra Bautista, cantautora catalana i guanyadora del Sona9 2018, també ha cantat un parell de temes al meu darrer disc The Way You Do It. Una veu meravellosa i uns temes que m’agraden molt
Radio75, la banda on toquen en Sito Domínguez i Marc Nin, guitarra i primer baixista i co-fundador de Plebeya. Rock de qualitat, aquest dia 27 toquen a Razz 3 per presentar el seu primer disc. 

11. Un lloc on t’agradaria tocar?
A qualsevol on la gent se sàpigues les meves cançons i les cantés amb mi. Molaria fer un auditori o un Palau de la Música pel format més acústic, i un Wembley per la versió més rockera (que consti que heu preguntat vosaltres).

12. Que aconsellaries a un grup emergent?
Que faci la música que tenen el cap, que molts comentaris son sense criteri. Que si volen viure de la música, per viure-hi doncs que facin el què demana el públic, si volen intentar deixar empremta, que siguin fidels a la seva música.

13. Què és el que t’apassiona de la música? Creus que la música amanseix les feres?
M’apassiona crear, entrar a l’estudi i viure com una idea, una nota de veu es fa gran i es converteix en una de les meves nenes quan treballo amb la meva família musical. Soc feliç a l’estudi, de fet acostumen a ser les meves vacances. I quant a si amanseix... suposo que depèn de la música... alguna les altera, que tampoc és mala cosa. Darrerament la meva música si que amanseix força, però el meu cap bull per tornar a les meves arrels més rockeres.
Un plaer obrir-me a vosaltres, espero que us hagueu distret encara que sigui una mica sabent una mica més de mi. Tot i que la millor manera de conèixer-me és amb la meva música, tant la d’estudi com la del directe.

Si voleu saber més de mi:
Eduquindos.com
Youtube.com/eduquindosband
Facebook.com/eduquindosband
@eduquindosband a Instagram o Twitter
Moltes gràcies i no pareu de donar suport a la música, tots la necessitem.
Salut

No hay comentarios:

Publicar un comentario