lunes, 17 de julio de 2023

Blanco White anuncia el seu segon àlbum: Tarifa,

 

'Tarifa' és el primer single del proper àlbum de Blanco White, del mateix nom: titulat així per la ciutat del sud d'Espanya on es van escriure aquestes cançons. La seductora influència de la guitarra flamenca i el xarango, que va aprendre als Andes, són influències importants al llarg d'aquest disc i de la resta de la composició de Blanco White (de nom real Josh Edwards). Una cançó acústica màgica i mística que parla de la nostàlgia i amor.

El llançament de l'àlbum Tarifa està previst per al setembre del 2023, i Blanco White s'embarcarà en una gira per Amèrica del Nord, Europa i el Regne Unit al llarg de la tardor. A més, el 2024 oferirà més concerts i dates internacionals.

Tarifa és el segon àlbum de llarga durada del projecte del londinenc Josh Edwards després del seu debut el 2020, On the Other Side, que des de llavors ha vist més de 130 milions de streams i ha donat lloc a gires amb José González i Gregory Alan Isakov, així com gires mundials enormement populars pel seu compte, incloent una nit amb entrades esgotades a la famosa Union Chapel de Londres.

El nou àlbum, Tarifa, va ser escrit principalment a la ciutat del mateix nom al sud d'Espanya, l'extrem sud d'Europa occidental, a 5 milles del Marroc. Josh, que es va autoproduir, també va col·laborar àmpliament amb el percussionista del col·lectiu d'afro-jazz Nubiyan Twist, Pilo Adami (de Cascavel, una ciutat del sud-est del Paraná, un estat del sud del Brasil situat per sota de São Paulo), que va coproduir la major part del disc.

Nathan Jenkins aka Bullion (Westerman, Nilüfer Yanya) també va contribuir a Londres amb producció addicional a les etapes finals. El disc es va gravar entre Tarifa i l'estudi de Blanco White a Londres, gairebé íntegrament amb un equip d'enregistrament mòbil.

'Tarifa', la cançó que dóna títol a l'àlbum i el single que s'acaba de publicar, va ser el primer a sortir a la llum després de les sessions de composició de l'àlbum a Espanya, després que se li diagnostiqués un dolor crònic debilitant. Impregnada del sol i l'energia inquieta del famós clima ventós de Tarifa, la cançó està adornada amb remolins electrònics i esquitxada d'elements de percussió més orgànics, tot plegat unit per l'atractiva veu d'Edwards i el seu intricat treball amb els dits al xarango. un instrument bolivià de la família de la guitarra-fabricat pel luthier Juan Achá Campos.

"Vaig reservar el viatge [a Tarifa] perquè havia començat a confiar més en la capacitat del meu cos per tornar a treballar intensament a la música, després que una afecció nerviosa i un dolor crònic m'impedissin tocar i gravar del tot. Encara que seguia tenint símptomes durant aquest temps, els meus nivells de dolor havien millorat molt respecte als dels anys anteriors, i volia començar a pressionar-me per veure com reaccionava el meu cos", explica Edwards.

Combinat amb la rutina diària de nedar a l'Atlàntic i l'emoció de tornar a escriure, el viatge va ser decisiu per recuperar-lo: "Vaig poder treballar amb una intensitat que em va sorprendre", recorda Edwards. "Em vaig sentir capaç de tornar a perdre'm en el procés de compondre cançons per primera vegada en anys, una cosa tan important quan canalitzes la creativitat i explores el teu subconscient a la recerca d'idees".

"Volia que aquesta cançó captés tota l'alegria que sentia per ser-hi, treballant de nou en la música amb llibertat. També va ser escrita com una invitació després de conèixer algú nou, així que està pensada per sentir-se molt oberta i esperançada. En aquest sentit, és com un reflex d'una època en què estava començant a obrir-me de nou després d'una ruptura, perdent-me en l'emoció que comporta una nova connexió”.

Coproduïda amb Pilo Adami, tots dos van gravar la percussió de la cançó a la costa de Tarifa, a l'estudi Punta Paloma de l'enginyer espanyol José María Sagrista. Més tard, Edwards i Adami van tornar a Londres per finalitzar la producció amb Nathan Jenkins (àlies Bullion).

Tarifa és un àlbum a cavall entre gèneres, que s'inclina per referències dream pop com a Beach House, amb un ús extensiu

No hay comentarios:

Publicar un comentario