Yexza Lara i Pablo Selnik són vells coneguts. Fa deu anys que col·laboren junts en projectes, gravacions i grups de diversos estils. En el cas de Yexza Lara com a veu principal, corista, teclista, compositora o flautista. En el cas de Pablo Selnik com a flautista, guitarrista, cantant, compositor, lletrista o productor. Des del disc "Camino" de Yexza Lara (2017, cançó llatinoamericana), fins al primer EP del duet "Reflejo" presentat a festivals nacionals com el MMVV (2020), Festival Canarias Jazz & Más (2021), Cicle Mundos de l’Auditori Alfredo Kraus (2022), així com a festivals internacionals com el Hong Kong Arts Fest (Hong Kong, 2019) i el Festival Internacional "Llegando a Montevideo" (Uruguai, 2019) fins al projecte solista de Pablo Selnik (Country/Rock), passant per Black Flower (Avant-Dark Pop), Unmute (Drone/Free Impro), des del Black Metal fins al Jazz o la música clàssica, la creativitat i l’obertura de mires són la seva raó de ser.
"Como Ese Mar" és el disc que captura l'essència del duet i on les composicions pròpies des del prisma de la cançó d’autor plasmen l’univers sonor i les personalitats de tots dos. En un moment en què la celeritat està a l’ordre del dia, aquest disc s'ha cuit a foc lent durant més de quatre anys, cuidant cada detall de manera minuciosa.
Després d’estrenar el single "Secuaz" amb la col·laboració del pianista Marco Mezquida, el disc compta amb la participació de dos dels músics més destacats de l’escena llatinoamericana, Seba Ramírez (bateria i percussió) i Chino Corvalàn (baix), així com l’imprescindible Dani Campos (Rhodes, Hammond i sintetitzadors). Produït per en Pablo Selnik, gravat i mesclat per l'Adrià Serrano i masteritzat per Marc Parrot, el disc s’estrena al setembre al Mercat de Música Viva de Vic, així com al Teatro Leal de Tenerife.
En viu, Yexza Lara i Pablo Selnik ens ofereixen a duet un concert seductor i intimista que ens porta per un viatge interior, emocional i suggeridor protagonitzat per la delicada unió de les seves veus, la bellesa de les seves cançons i el singular, virtuós i creatiu talent de tots dos.
Concerts:
18 de setembre al Mercat de Música Viva de Vic (Osona).
28 de setembre al Teatro Leal de La Laguna, Tenerife.
Crèdits tècnics:
Yexza Lara: Veu. Música i lletra de "Todo es", "Flor de cerezo" i "Diario de unos días". Piano a "Flor de cerezo". Rhodes a "Desolaciones", "Ser al fin", "Todo es" i "Flor de cerezos". Hammond a "Todo es".
Pablo Selnik: Veu, guitarra acústica i elèctrica, Flauta a "todo es" i "Flor de cerezo". Música i lletra de tots els temes. Producció musical.
Dani Campos: Synths, Rhodes i wurlitzer a "Sueño recurrente", "Cenotafio", "Condena", "Pez espada", "Pequeña estancia" i "Neu". Hammond a "Cenotafio" i "Pez espada". Clavinet a "Pez espada".
Chino Corvalán: Baix elèctric a "Sueño recurrente", "Cenotafio", "Ser al fin" i "Pez espada".
Seba Ramírez: Bateria i percussió a "Sueño recurrente", "Cenotafio", "Ser al fin", "Condena" i "Pez espada".
Gravació i Mescla: Adrià Serrano a Gravacions Silvestres.
Gravació Teclats: Dani Campos a Wave Factory Studio.
Baix Elèctric: Chino Corvalán a De la Chakra Estudi.
Masterització: Marc Parrot a Gravacions Silvestres.
Foto de Coberta: Javier Belmonte.
Disseny i Art: Fernando Jimenez Urtasun (Feju).
Logotip "Como Ese Mar": Israel A. Díaz.
Produït amb el suport de Joao Duarte: Cultura en Gira.
Yexza Lara
Cantant i compositora, resident entre Tenerife i Barcelona, ha liderat i participat en nombrosos projectes de diversos estils, que van des del pop, la música del món, el cantautor, fins al jazz i la música avantguardista. Es va graduar al Conservatori Superior de Jazz del Liceu, l'any 2012, i ha publicat quatre àlbums amb el seu nom, un EP a duo amb Pablo Selnik, i dos treballs més amb projectes experimentals paral·lels dirigits per ella, amb destacats músics com la pianista Marta Warelis amb seu a Amsterdam, i els bateries Nassim Lopez-Palacios i Seba Ramírez amb base a Paraguai.
Yexza Lara ha tocat en reconeguts festivals i sales com Jamboree Jazz (Barcelona, de manera regular des de 2014 fins avui), Festival LenteJazz (Vigo, 2015), Hong Kong Arts Fest (2019), Festival Internacional Llegando a Montevideo (Uruguay, 2019), Festival Periferias (Huesca, 2018), Canarias Jazz Showroom (Tenerife, 2018), LEM Festival (Barcelona, 2019, 2020, 2021, 2022), Zarata Fest (Bilbao, 2019), NumaCircuit (Tenerife, 2020, 2022, 2023 i 2024), Mercat de Música Viva de Vic (2020), Festival Internacional de Fotografia de la natura i Jazz: NaturaJazz (Tenerife, 2020), Festival Internacional Canarias Jazz & Más (Tenerife, 2021), Ciclo Mundos (2022) i Festival Morada Sónica (2022), entre d'altres.
Ha col·laborat com a sidewoman amb alguns dels músics més creatius de l'escena de Barcelona i Tenerife, com el contrabaixista i cantant portuguès Jorge da Rocha, amb qui va actuar a Hong Kong Arts Fest (2019), Mercat de Música Viva de Vic (Espanya, 2017, 2019 i 2020), Festival Viana Bate Forte (Portugal, 2018), Festival Bons Sons (Portugal, 2019), Casa da Musica de Porto (Portugal, 2019), i a Nits de Jazz de La Pedrera (2019). Amb la ballarina amb seu a Tenerife, Paloma Hurtado, al Festival Canarias Dentro y Fuera (2022 i 2023), Festival Mueca (2023) i Festival Traslación (2023), entre d’altres. A més, col·labora regularment amb artistes de l'escena avantguardista/performàtica, com el performer Álvaro Prats Bertomeu (dansa i teatre) i interpreta la música en directe per a diverses obres de dansa contemporània de les reconegudes ballarines de l'escena canària i nacional: Paloma Hurtado i Paula Quintana. També ha treballat amb els improvisadors/artistes sonor Ferran Fages, Carlos Costa, Manolo Rodríguez i Nasim López-Palacios.
Pablo Selnik
Toca la flauta travessera, la guitarra i canta, però no creu en els instruments sinó en qui hi ha al darrere. Ha estudiat vuit anys de flauta clàssica i la llicenciatura superior en jazz i música moderna, però no creu en dogmes sinó en personalitats. Ha estat nominat a diversos premis, guanyant-ne alguns, però no creu en els trofeus sinó en l'esforç. En gairebé vint anys com a professional ha enregistrat al voltant de seixanta discos, però no creu en la quantitat sinó en la qualitat. Ha tocat i gravat múltiples estils musicals, des de black metal a jazz contemporani, des de rumba catalana fins a música clàssica orquestral, des de free-jazz a gal·les d'Operación Triunfo, però no creu en els estils, sinó en la música.
Pablo Selnik ha tocat/girat/gravat a Espanya, França, Alemanya, Àustria, Bèlgica, Portugal, Holanda, Hongria, Uruguai, Argentina, Paraguai, Brasil, Hong-Kong, però no creu en els països sinó en la gent. També ha col·laborat amb Dj's, Vj's, ballarins de contemporània, butoh, contact, dansa-teatre, actors, performers, però no creu en els clichès sinó en el discurs propi.
Ha exercit la docència al Conservatori Superior del Liceu, Taller de Músics, Escola de Música Moderna de Badalona i a l'Escola Superior de Música de Vigo, entre d'altres, així com a Catedràtic de flauta clàssica i moderna a la Universitat Nacional d'Asunción, però no creu en els estaments sinó en el col·lectiu d'individualitats.
No hay comentarios:
Publicar un comentario