miércoles, 2 de octubre de 2024

Albert Casanova "Perdonen el retraso"

Avui l'Albert Casanova ens presenta el disc "Perdonen el retraso"

Aquest disc el vaig començar a fer durant el període de la pandèmia de la Covid. En principi només volia gravar una mica millor els temes per presentar-los als concursos de cantautors. Una sort que el primer tema que vàrem registrar (Saravá) cadascú a casa seva, va empastar de conya i això em va fer engrescar a fer el disc.

Els temes són força antics, alguns d'ells de 2014 o així i altres els vaig repescar d'un curs de composició. En aquest disc han gravat músics de primer nivell i un total de 25 persones han donat el seu art perquè soni la música tal com la vaig pensar. He trigat molt a acabar-lo i he patit moments de crisi on no li veia gaire sentit a fer el disc. La mescla s'ha fet a Galícia, ho ha fet el meu amic Maik Kazenave i el màster a Andalusia, ho ha fet el Jesús Arispont. Tot el disseny i el videoclip és a càrrec del meu amic Àlex Marull, pioner en IA. La distribució digital és a càrrec de 3Roses Records. El disc es mou en dues línies força definides: per una part, els ritmes llatins (son, salsa, bossa nova) tenen una forta presència en la primera part del disc, d'altra banda, una bastant més pop i rock, influència de cantautors com el Pedro Guerra i el Robe d'Extremoduro. He fet al·lusions a coses que m'han marcat o m'han fet gràcia, com un discurs del Frank Zappa, frases de guitarra del Hendrix, una escena de la pel·lícula Ford Farlane o la sintonia de Terminator. He fet el que he volgut i estic content. Gairebé tot el disc ha estat gravat al meu local amb material senzill i autofinançat, sembla ser el preu de ser lliure.

No hay comentarios:

Publicar un comentario