domingo, 25 de octubre de 2015

Avui entrevistem a Graut

Al llarg dels anys he acompanyat com a guitarrista a diversos cantants com Jep Cardona, Jaume Papell, Esteve Sabater, Laia Oliveres o Jordi Mourelo i he format part i he gravat amb bandes de molts diversos estils com L’Spessa, ReiSoul, Seattle Blues Band, InÈdit, NiEts NiUts, i anteriorment  moltes d’altres, és ara que he fet el meu primer disc en solitari com a graut, LIMIT’S.


1. Com et vas iniciar en el món de la música i quina es o era la teva motivació?
Tot va començar quan als 6 anys els meus pares em van regalar una guitarra i tot seguit vaig començar les classes. Als 13 anys vaig fer la meva primera actuació en públic i a col·laborar amb diversos cantants i bandes i així ha estat al llarg d’aquests anys excepte uns anys en que vaig deixar la musica aparcada i em vaig dedicar a la pintura. De fet aquesta temporada apartat de l’entorn musical em va fer veure que si realment hi havia alguna cosa que dones sentit a la meva vida i em fes sentir al meu lloc era precisament crear i compartir cançons.                                        

2. Com es crear el projecte “graut”? Perquè aquest nom? Com ha anat evolucionant al llarg del temps? 
Sempre m’havia sentit còmode amb el rol de guitarrista i compositor, però darrerament vaig començar a pensar ... qui millor que jo mateix per expressar exactament el que espero transmetin les meves cançons. Amb aquest pensament com a punt de sortida vaig recollir les composicions dels  darrers anys, vaig fer una tria i vaig començar a maquetar el disc, tranquil·lament. Al mateix temps li vaig proposar a L’Angel Blazquez i al Nan Mercader (companys de L’Spessa i amics de fa molts anys) de muntar els temes en format trio, d’aquí ve el nom de graut, primer pensava en Grau Trio, de connotacions massa jazzis per el meu gust ho vaig deixar en Grau T.  que automàticament es va contraure. Desprès de un parell de bolos  per  testejar els temes a  trio i just  abans de començar a gravar el disc el Nan Mercader va deixar el projecte i vaig aprofitar per canviar el plantejament i incloure un teclista. Llavors vaig donar-li un nou gir a la idea que hi havia rere el nom del projecte , graut es gris en alemany ...i em va semblar perfecte!!!

3. Quins mitjans i col·laboradors has tingut per gravar el teu disc “LIMIT’S”? Que podrem trobar a aquest disc? 
A la fi va quedar tal com s’ha gravat, amb el Freddy Solves als teclats, el seu germà Michel Solves a la bateria i fent cors, l’Angel Blazquez al baix i també fent cors i jo m’he encarregat de totes les guitarres elèctriques i la veu. Ha estat gravat a SIDISTUDIOS de Mataró, mesclat i masteritzat  per el Freddy i el Michel Solves, s’ha de dir que han fet un treball impecable.
També hi ha col·laborat Marta Mateos fent cors, Albert Pedragosa fent cors i amb guitarra acústica, i el Pere Ayala amb els cors.
Al disc hi ha 12 cançons, diria que es podria catalogar com a rock d’autor, a on passo de puntetes per diversos registres procurant ser sempre honest i fidel al que sóc i a tal com sono. Amb  unes lletres que a petits bocins dibuixen la meva visió sobre aquests mon embogit i maldestre.

4. Quan temps ha portat la gravació i post-gravació del disc?
Crec recordar que vam  començar a mitjans de Maig i fins que no vam tenir el màster va ser a mitjans de Juliol. El disseny del CD ha estat  en mans del Charlye Bellmunt i la majoria de fotos que s’han utilitzat son obra de l’Stradi Corleone. Ha estat editat amb el segell Microscopi, i des de el 21 de Setembre ja es pot trobar a l’Spotify i a iTunes, també esta disponible al Bandcamp. El CD físic el tenim des de final de Setembre, i haig de dir que tots els que han treballat en aquest projecte han fet un gran treball i des de aquí vull aprofitar per agrair-ho.

5. 5 paraules per definir el teu projecte?
Rock d’autor,honest i personal.

6. Com et veus dintre del panorama de la música catalana?
Com un outsider…

7. Com definiries la teva música?
Rock d’autor.

8. Com us plantegeu els propers concerts i quins son?
Encara no m’hi he posat, estic gravant una altre disc  amb NiEts NiUts i fins que no acabi no ho posaré en marxa, el que si em plantejo és fer alguns bolos acústics.

9. Quin ha sigut el teu millor concert com a músic i espectador? 
..uff, no se , al llarg dels anys s’acumulen molts moments especials, no se ...potser com a espectador Black Crowes al Azkena o Gov’t Mule a l’Apolo...brutals!!!   com a music el millor serà el proper .                                                                                        
10. Quines són les teves influencies musicals? 
La llista es llarga però per resumir.....Dylan, Neil Young, Black Crowes, Wilco,  Matt Schofield, Gov't Mule,  Allman Brothers, Cream, Weather Report, SRV, Jeff Beck, Clapton, Albert , Freddie i BB King ,Maceo Parker, Janis Joplin, Jimi Hendrix, Jerry Garcia, Bowie, Bob Marley...i paro, per que no acabaríem mai. 

11. Quina es la teva última descoberta musical emergent?
No estic gaire pendent que tot el que va sortint i no m’agrada gaire el concepte que hi ha amagat rere la paraula emergent, puc parlar descobertes que he fet en els darrers temps i que m’han sobtat però que no entrarien dintre del que s’acostuma a catalogar com a emergent.... Daniel Lanois es un music i productor que del que desconeixia la seva obra i haig de dir que sentint algun dels seus temes i de la manera crua com estan interpretats i produïts es difícil sortir-ne indemne ...
En un altre onda em diverteixen molt els Vintage Trouble.

12. Un lloc on t’agradaria tocar?
Allà a on em vulguin escoltar, però un lloc tipus Ronnie Scott's estaria be!!!

13. Que aconsellaries a un grup emergent que comença ara amb el seu projecte musical?
No soc ningú per donar consells, però si cal alguna cosa sempre és treballar i no defallir.

14. Què és el que t’apassiona de la música?
La capacitat expressiva i suggestiva que te ....sempre hi ha lloc per a la descoberta i per a la sorpresa!!!

No hay comentarios:

Publicar un comentario