sábado, 9 de junio de 2018

Entrevistem a Gloria Garcés


1. Com et vas iniciar en el món de la música i quina es o era la teva motivació?
De petita, a través de la meva mare que es pianista i va fundar una escola de musica...m’hi vaig trobar, tocant el piano i cantant desde sempre!

2. En quins projectes musicals has participat anteriorment i com ha estat la creació del teu projecte i l'evolució del projecte "Gloria Garcés"?
Vaig fer tota la carrera de piano clàssic i primer em vaig abocar molt a la docència, perquè em vaig criar en el sí de l’escola de música familiar. Però molt aviat ja vaig veure que la part creativa l’havia d’abocar cap a projectes més artístics. Vaig estudiar clave i cant històric i vaig estar en grups de música antiga durant uns 10 anys. Allà vaig aprendre molt però cap als 30 va començar a sorgir altres possibilitats, com Les Síxters, un grup de veus femenines a capella que vaig cantar i dirigir durant 14 anys i 3 discos. Aqui vaig començar a escriure arranjaments i cançons inèdites per primer cop. Després van venir les incursions al teatre, amb les companyies Gong Teatre i Gaia Contes, plataforma des de la qual vaig produïr 3 espectacles de teatre musical amb música meva i algunes Cantates infantils. També faig incursions en el món de jazz, la world músic i més teatre... Arrel de beure de totes aquestes fonts sorgeix una forta necessitat de crear el meu projecte més personal i apareix el
projecte Glòria Garcés l’any 2014. El 2016 publico NITS EN BLANC, el primer treball en solitari amb la veu i el piano coma eix vertebrador i una gran i desconeguda vocació per explicar coses amb les cançons. Aquest 2018 publico "Nu" 

3.Quina es la teva font d'inspiració, per fer les lletres i la música, de les teves cançons?
Sobretot la connexió amb la gent i tot el que m’envolta, la relació que s’estableix entre persones, com vivim, com és que tenint-ho tot, ens dóna la sensació de que estem sempre buscant...?

4. Com et veus dintre del panorama de la música catalana? Com veus la música a la teva comarca?
Em veig dins d’un abast local, de moment. M’encantaria que la meva música arribes a més gent, que s’obrís a un espai més ampli, però no es la meva prioritat principal

5. Com definiries la teva música en 5 adjectius?
Reflexiva, vital, intima, personal, dolça

6. Com us plantegeu els propers concerts? Quins son?
A trio, tenim el 8 de juny un concert al Barri Vell de Girona i també una col.laboració al Festival Girona d’Autor com a telonera de Las Migas el 17 de juny a l’Auditori de la Mercé, com a guanyadors del concurs que el Festival va convocar

7. Quin ha sigut el teu millor concert com a músic i espectador? Ens podries explicar alguna anècdota divertida de tots aquests anys a l'escenari?
Els concerts que faig al Sunset Jazz de Girona, com l’últim que ha estat la presentació de NU, són màgics pel local, el caliu, les condicions humanes i musicals...
L’anècdota més frequent es que em sol passar que em descuido les sabates d’escenari...a vegades he sortit descalça...

8. Quines són les teves influencies musicals?
Clàssic, jazz, bossanova, world music, cantautors llatins...

9. Quina es la teva última descoberta musical?
Sara Terraza

10. Un lloc on t’agradaria tocar?
Luz de Gas

11. Que aconsellaries a un grup emergent que comença ara amb el seu projecte musical?
Perseverància però sobretot que no busquin l’èxit superficial i efímer sinò què busquin què es el que realment dóna sentit a crear i tocar, quina es l’energia que els mou, aquesta és per mi el verdadera troballa

12. Què és el que t’apassiona de la música? Creus que la música amanseix les feres?
Que em puc comunicar a través d’ella i rebre imputs de altres persones que també t’utilitzen com a canal. Si, amanseix l’ànima!!


No hay comentarios:

Publicar un comentario