lunes, 17 de noviembre de 2014

Entrevistem a Josh Allen & the Rootmakers


1. Com et vas iniciar en el món de la música i quina es o era la teva motivació?
Jordi - Em vaig iniciar fa uns 10 anys, veia com el meu cosí tocava la guitarra i vaig delir-me, jo també volia “crear música”  a partir d’un instrument. La meva motivació? El sol fet de saber que quan estic tocant música, el temps passa sense que me n’adoni,  em motiva a seguir endavant per seguir fent alguna cosa que m’apassiona.
Pol - Vaig començar als 12 anys tocant la bateria i ja de ben principi ens reuníem amb quatre amics que també tocaven per compartir música fent versions. Des de petit sempre havia volgut tocar en grup i fer concerts allà on es pogués.
Litus - Tot va començar a l’edat dels 12 anys quan la meva mare va anar a un concert del Bon Jovi , jo en aquell moment no escoltava gaire música, i per curiositat el vaig escoltar i em va agradar molt i a partir d’aquí vaig anar descobrint diferents grups de l’estil fins a trobar el blues que va ser el causant de les ganes d’aprendre música i de tocar la guitarra elèctrica.

2. En quins projectes musicals has participat i com ha estat la teva evolució com a músic?
Jordi - Fins a Josh Allen no havia tingut cap grup serio. Fa uns anys tocava amb uns col·legues del poble, però més com un hobby no com una cosa amb cara i ulls.
Pol - El primer grup amb cara i ulls va ser Electric Danger, que tocàvem rock sureny i ens va deixar veure tot el que s’amagava darrer el món de la música. També vaig tocar amb Buffalo, un grup de country-folk que em va servir per perfeccionar les bateries sortint del gènere rock. I actualment estic amb Josh Allen & the Rootmakers, amb el Litus que havíem tocat junts a Electric Danger i el Jordi.
Litus - El primer grup en que vaig formar part va ser Electric Danger on hi havia el Pol Mitjans i que ara es el bateria de Josh Allen & the rootmakers , el grup el qual hem començat ara a composar i a fer concerts amb moltes ganes i il·lusió. Per altre banda també vaig tenir la gran sort de poder gravar algunes guitarres per un dels discos del cantautor Pere Vilanova i també formo part d’Irish Garden un grup de folk de Vilassar de Mar.

3. Quins mitjans, col.laboradors has tingut per gravar i promociar els teus discs?
De moment estem en procés de creació i encara no ens hem plantejat com gravar ni promocionar el disc. Ara per ara no ens volem obsessionar amb la gravació, volem que sigui un procés fluït i quan les coses estiguin llestes posar-ho al forn. 
Cap a principis del 2015, un amic del grup ens gravarà un EP a un “home-studio” que té muntat.

4. Com et veus dintre del panorama de la música catalana?
Òbviament som un grup totalment nou i estem tot just emergent ara mateix. Seria hipòcrita parlar d'una situació dins el panorama català actualment. Esperem això si, i amb moltes ganes, que algun dia estiguem en boca dels que analitzen el panorama musical català.

5. Com definiries la teva música?
La nostra música es podria definir com una base de pop-soul, però amb moltes influències al voltant, tals com el folk, el blues, l’indie, etc. Estem en continua evolució ja que totes les cançons tenen el seu propi símbol, i això és el que ens agrada, el fet de no repetir-nos.

6. Com us plantegeu la nova gira o el que queda de l’any?
Pel que fa al que queda d’any, a banda de tenir programats alguns concerts, com al Recstores o la Festa Major d’hivern d’Igualada, volem aprofitar-lo per acabar de consolidar el grup, ja que anirem uns dies a la muntanya per assajar els temes que formaran part de la maqueta que gravarem al gener, i per preparar els concerts del 2015. Volem intentar tocar amb algunes plataformes de Barcelona tals com el Sofar o el Balcony TV.

7. Quin ha sigut el teu millor concert com a músic i espectador?
El millor concert com a músic en el meu cas (Pol), segurament hauria sigut tocant amb Buffalo a la Festa Major d’Argençola o al Ganjautors, degut a la gran connexió que hi havia amb la nostra música i el públic. L’aire que si respirava era molt còmode. El millor del Litus amb Electric Danger el dia que vam guanyar el certàmen de grups d’Igualada.
El millor concert com a espectador haurien estat el Jamie Cullum en el cas del Jordi i del Litus i en el meu cas el Mark Knopfler o The Black Crowes.

8. Quines són les teves influencies musicals?
Jimi Hendrix, Half Moon Run, Eric Clapton, John Mayer, Jamie Cullum, Bob Dylan, Coldplay, Dire Straits, Ben Howard, Black Crowes, Bruce Springsteen, Rolling Stones, Cece Gianotti, Andreu Martinez… entre molts d’altres.

9. Quina es la teva última descoberta musical emergent?
Algunes de les noves propostes emergents que ens han cridat l’atenció han estat la música de la Judit Nedderman o el cantautor rosenc Ian Sala, que el vaig descobrir un dia tocant als carrers de Barcelona i ara ja ha tret el seu primer disc.

10. Un lloc on t’agradaria tocar?
Ens agradaria tocar amb diversos festivals tan grans com petits, com el CrossRoads o el Telluride Blues & Brews entre d’altres.

11. Que aconsellaries a un grup emergent que comença ara amb el seu projecte musical?
Igual que nosaltres, que ara també estem tot just emergint, des de l’experiència que hem tingut el Litus i jo des dels altres grups que hem estat, la clau és creure en el que fas, si tu mateix ja no hi creus, perdrà tota la força, i després també és ser consistent i no parar mai: de composar, de tocar, de trucar per possibles concerts i moure’t molt. Si et quedes quiet i t’estanques, s’acaba.

12. Què és el que us  apassiona de la música?

El que ens apassiona de la música, és que pots expressar els sentiments que a vegades amb paraules o fets no surten per si sols. A més és increïble la força que té tant per desconnectar-nos de la rutina, com per fer-nos sentir vius i aflorar sensacions que podem tenir amagades només amb uns acords i unes melodies.

Podeu sentir la seva música a: https://soundcloud.com/josh-allen-the-rootmakers

No hay comentarios:

Publicar un comentario