martes, 30 de mayo de 2017

Entrevistem Ernest Bombí

Ernest Bombí
Fill de músics vaig créixer envoltat de melodies. D'hora, quan les pors i les inseguretats van fer-me un adolescent de manual, vaig començar a fer cançons per a desfogar-me. Un diari per a les emocions.
Camino endavant amb l'objectiu de seguir gaudint de la música en si, dels vincles que facilita i el creixement personal que comporta.
Visc a Barcelona, la meva ciutat natal, on hi estudio un grau universitari en Producció d'àudio i on preparo un conjunt de cançons que formaran el meu proper treball "El cielo está en la tierra".

foto de Ernest Bombí.

1. Com et vas iniciar en el món de la música i quina es o era la teva motivació?
Vaig començar a fer cançons als 11 anys per a imitar els grups que m'agradaven. El descobriment de youtube em va obrir un món de música. Més endavant vaig veure que les cançons podien fer-se servir com a diari on abocar preocupacions i emocions, i a sobre es podien cantar, cosa que em relaxa molt. 

2. Com es crear el projecte “Ernest Bombí”? D’on surt aquest nom? Qui formeu aquest grup i quins grups havíeu tingut anteriorment? Com ha anat evolucionant al llarg del temps?
El projecte "Ernest Bombí" és la meva vida, i porta el meu nom i cognom real, així que s'ha anat fent a partir de fer cançons sobre experiències. Però va ser el 2013, quan vaig fer la pàgina a facebook , que va quedar establert com a projecte.  Vaig provar de portar les cançons del meu projecte sota el nom de "Nadius" amb 3 amics, però els nostres objectius eren diferents. Així que ara segueixo com a "Ernest Bombí".

3. Quins mitjans, col.laboradors heu tingut per gravar la teva música? Com us he promocionat com a grup?
Tot el que he pujat a internet ho he gravat a casa meva, i el màxim col•laborador ha sigut el meu pare, Victor Bombí, que havia treballat al "mundillo".
La  promoció del projecte l'he portat a les xarxes socials, i guanyant alguns concursos.

4. Que se sent al participar al premi Sona9 i arribar a ser finalista?
Se sent alegria, confiança en el projecte, i ganes de seguir fent.

5. Com us veieu  dintre del panorama de la música catalana? 
Doncs quan vaig penjar les primeres cançons ara fa 4 anys, sentia que m'estava desmarcant força. Ara hi ha molta més música en català que m'agrada. M'he de posar les piles.

6. Com definiríes la teva música?
Música sincera.

7. Com us plantegeu els propers concerts? On us podrem veure? 
Estic preparant el format banda, perquè tocar amb gent és més divertit.
El proper concert que faré serà a l'espai jove fontana, el dia 16 de Juny. Serà un concert benèfic per a recaptar fons per a dones refugiades.

8. Quin ha sigut el teu millor concert com a músics i espectador? 
El concert que més he gaudit tocant va ser a una escola a Manresa, on vaig descobrir que de vegades posaven una cançó meva (xocolata taronja) pels altaveus de l'escola. 
Com a espectador vaig gaudir molt "La Sra Tomasa" al Bioritme 2016.

9. Quines són les vostres influencies musicals? 
Coldplay, Macaco, Manuchao, elbicho, Joan Dausà, Txarango, Noa, Bon Iver, Juanito Makandé

10. Quina es la teva última descoberta musical emergent?
Pau Vallvé

11. Un lloc on us agradaria tocar?
A un escenari de les festes de la Mercé, a Barcelona.

12. Que aconsellaries a un grup emergent que comença ara amb el seu projecte musical?
Que siguin sincers, i que toquin al metro.

13. Què és el que us  apassiona de la música?
La música en si, els vincles que facilita i el creixement personal que comporta.


No hay comentarios:

Publicar un comentario