viernes, 9 de junio de 2017

Entrevistem a Sergio Vellido de Sangre de Mayo

 “Sangre de Mayo -Sergio Vellido”
El seu paper en el grup és de cantant, guitarrista rítmic i compositor. Va néixer a Sabadell (Barcelona) el dia 3 de maig de 1.992. Va estudiar Ciències de l'Activitat Física i de l'Esport, en la UCAM (Múrcia) .Tot i que sempre ha sigut amant de la música, tot va començar amb una lesió de genoll que va minvar el seu rendiment en les competicions dels dos esports que practicava, amb un cert nivell esportiu (futbol i atletisme). Actualment es forma amb classes de piano, guitarra, violí, solfeig i cant al conservatori de Castellar del Vallès (Barcelona).

foto de Sergio Vellido Ibáñez.

1. Com et vas iniciar en el món de la música i quina és o era la teva motivació?
Des de ben petit, sempre m'ha agradat conservar tots els objectes personals que em recordessin a moments especials de la meva vida. Vaig començar a escriure per poder guardar de la mateixa manera les meves idees, sentiments i reflexions. Més tard, a tot això vaig començar a posar-li música.

2. En quins projectes has col.laborat, i estas  participant? Explican’s el teu projecte “Sangre de Mayo”. 
Principalment he col·laborat amb organitzacions sense ànim de lucre, Ongs, protectores d'animals i en especial amb els meus amics de "casa taller el Campico" (Múrcia). Aquesta organització s'encarrega de la cura de més de 70 nens que es troben en situació de pobresa i exclusió social. “Sangre de Mayo” és un projecte musical que neix amb l'intenció d'expressar el que sento i observo de l'entorn que m'envolta.

3. Quins mitjans, col.laboradors has tingut per gravar i promociar la teva música?   
Un cop compostes les cançons, se les envio al meu company Guiye Gods, que es qui s'encarrega de gravar les bases instrumentals i Els Arranjaments. Posteriorment Josep Roig, del segell discográfic Temps Record (Terrassa), S'encarrega de gravar-me les veus i acabar les cançons. Posteriorment, ell mateix les introdueix en les plataformes digitals i les promociona a xarxes socials i emissores de ràdio.

4. Que trobarem en el teu darrer disc?  
Trobarem un disc doble amb un total de 24 cançons, format de noves versions del disc anterior, algunes de noves i varies inèdites. Diguem que aquest nou treball que dur per nom "De tus ojos a mis ojos", és una edició especial del disc d'imprimació i amb el que volem posar punt i final a la primera etapa del grup.

5. Com veus el panorama musical català i a Castellar del Vallès?
El panorama musical es troba sota el meu punt de vista en un moment agredolç. Penso que tot es podria fer molt millor, començant pels ajuntaments, bars musicals, estudis de gravació, productores, segells discogràfics i acabant en moltes ocasions en els propis músics, que anteposen els seus interessos personals en detriment del desenvolupament real de l'art i la cultura. Per altre banda, existeix un petit sector tan sincer i real, que fa que només per aixo, la música es converteixi en una energía màgica i especial.

6. Com definiries la teva música?
Sempre procuro que cada cançó expressi una idea única, la instrumentació dependrà del que vull transmetre amb aquesta cançó, així doncs hi ha cançons de diferents gèneres musicals tot i que amb una predominança al pop rock. La meva intenció, no es encasellar-me en un gènere musical en concret, sinó en que cada cançó malgrat a ser diferent, tingui la nostra essència i es noti que som nosaltres.

7. Quins son els propers concerts que teniu?
Doncs hem decidit que per aquest estiu, ens centrarem en finalitzar el nostre segon disc i fer-ho amb la millor qualitat possible, ja que ens agradaria centrar-nos en entrar en els mitjans de comunicació (ràdio, televisió ...). Creiem que és molt més fàcil poder evolucionar en un territori quan la gent ja et coneix en cara que sigui d'oides, que si tens que començar de cero en cada ciutat que visites.

8. Quin ha sigut el teu millor concert com a músic i espectador?
Com a espectador mai he gaudit tant com veient en concert a "El Canto del Loco" en la meva adolescència, en la seva gira "Zapatillas". Encara segueixo gaudint  amb la carrera en solitari de Dani Martín, de fet a principis de mes d'abril vaig anar a veure-l actuar a l'Auditori "Víctor Villegas" (Múrcia).
Com a músic el concert en el que més he gaudit va ser en la presentació del meu primer disc "Lo que ocultan tus ojos", el passat 28 de gener al Bar musical "Café de Alba” (Múrcia).

9. Quines són les teves influencies musicals?
Les meves principals influències musicals son, El Canto del Loco, Green Day, Blink-182, Nirvana, Tokio Hotel, Maná, The Cranberries, Pink Floyd, REM, Radiohead i Mike Oldfield, Així Com bandes sonores de pel·lícules, especialment les de James Horner i Hans Zimmer.

10. Quina es la teva última descoberta musical emergent?
Fa just unes setmanes vaig organitzar una trobada de cantautors a CamonauBar (Terrassa) pel que vaig convidar a uns músics dels voltants de la ciutat de Terrassa, els quals  em van encantar tant que podria dir que la música de Toni Marbà, Jaume Arboledas i Jordi Santamaría son les meves últimes descobertes musicals veritablement gratificants junt a Joan Blau i Esteban Faro.

11. Un lloc on t’agradaria tocar?
La veritat és que a qualsevol on la meva presencia sigui benvinguda per a qui escolti i em senti còmode amb  les energies del públic.

12. Que aconsellaries a un grup emergent que comença ara amb el seu projecte musical?
Doncs li aconsellaria principalment constància, esforç, capacitat d'apartar-se ràpidament de la gent tòxica i d'escoltar totes les opinions però només fer cas de les constructives i de les que de veritat es poden treure coses positives.
També els aconsellaria dedicar una estona cada setmana a fer d'administratius del seu proyecte, enviant missatges  a emissores de ràdio, revistes, sales de Música, etc. Considero que es important invertir temps a fer-se de bons contactes. Per ultim, a l'hora de publicar una cançó és millor poques i de gran qualitat Sonora  i musical que moltes i gravades de forma ràpida i precària.

13. Què és el que us  apassiona de la música?
La seva capacitat de poder canalitzar els sentiments i emocions i poder expressar el que mai m'atreviria a dir  d'altra Manera.

"No m'agradaria acomiadar l'entrevista sense donar les gràcies  a Xavi Martí i Marina Sabaté per permetrem expressar el que sento fent el que més m'agrada i per posar el vostre esforç en promoure la Cultura i als Joves emergents. Moltes gràcies!"

No hay comentarios:

Publicar un comentario