martes, 5 de junio de 2018

Maria Rodés presenta el seu 4rt disc "Eclíptica"


Eclíptica (Satélite K, 2018) és el quart disc de la inquieta i polifacètica Maria Rodés. Quatre anys més tard del seu personal apropiació de la tradicional cobla espanyola amb l'àlbum Maria Canta Cobla (Chesapik, 2014) i després de la publicació del seu llibre 'Duermevela' (Alpha Decay, 2015), Rodés recupera amb aquest treball la seva faceta com a cantautora .

Eclíptica és un àlbum conceptual inspirat en el seu avantpassat astrònom Lluís Rodés, que va dirigir l'Observatori de l'Ebre durant la Guerra Civil. Inspirada pels escrits del diari d'aquest, uneix el folklore, l'experimentació sonora i la cançó íntima per iniciar-nos en un viatge d'esperit infinit a la recerca del Sol, de l'amor o d'una "Nit Serena" (títol del pròleg del llibre 'El firmament ', de Lluís Rodés).


" Hi ha un cràter a la lluna que porta el cognom com tu', em va dir una vegada el meu pare abans de dormir. Jo amb prou feines sabia el que era un cràter, però em vaig sentir estranyament orgullosa de la recentment descoberta possessió familiar i me'n vaig anar a dormir preguntant-me si allò em donaria dret en el futur a tenir un trosset de lluna com a segona residència ...
Lluís Rodés, així es deia el meu oncle besavi va ser l'il·lustre astrònom que va donar nom a aquest cràter. Fa alguns anys, vaig tenir l'oportunitat d'aprofundir en la història del meu avantpassat. Un dels meus grans troballes va ser un diari de guerra que havia escrit durant l'etapa en què va ser director de l'Observatori de l'Ebre, entre els anys 1920 i 1939.
Fascinada per la vida d'aquest familiar, vaig decidir que algun dia faria un disc que girés al voltant de conceptes com la guerra o l'astronomia, traçant així un petit pont intergeneracional entre el meu avantpassat i jo.
'Eclíptica' és un terme d'astronomia que s'empra per referir-se al moviment del Sol vist des de la Terra al llarg d'un any. Quan vaig descobrir el significat de la paraula em va semblar que era un títol perfecte per emmarcar un procés de composició que començaria al setembre de 2016 i s'estendria just fins a setembre de 2017. "
Maria Rodés
 

Eclíptica (Satélite K, 2018) va ser gravat en Àvia Studios (Barcelona) i Koryland Studios (Barcelona), i mesclat per Jordi Mora. El disc ha estat produït per Juan Rodríguez Berbín, Josep Maria Baldomá i Maria Rodés i la masterització ha anat a càrrec de Carlos Freitas a Classic Màster. A més, Rodés ha comptat amb col·laboracions d'artistes com Ximena Sariñana, Ramón Rodríguez i Nico Roig.


No hay comentarios:

Publicar un comentario