domingo, 13 de enero de 2019

Entrevistem a Narcís Perich


1. Com et vas iniciar en el món de la música i quina es o era la teva motivació?
Hi va haver un motiu molt clar: quan tenia 15 anys vaig veure un video dels Beatles amb vàries cançons del disc A hard day’s night i de seguida vaig agafar una guitarra i ja no vaig parar. 

2. Com es crear el projecte “Narcís Perich”  i com ha evolucionat? 
Més que crear-se, ha anat evolucionant. Al principi estava molt influït per Bob Dylan, havia estat en varis grups que no havien funcionat o es trencaven i vaig decidir gravar les meves cançons jo sol. Al principi m’agradava instrumentar molt les cançons i buscar “noves” sonoritats, amb el temps he anat buscant la simplicitat.

3. Quins mitjans i ajudes has tingut per promocionar-te?
Aquest darrer disc l’he publicat amb la revista Enderrock i he notat el seu suport. A part d’això, diria que mai he tingut ajudes ni massa mitjans per gravar els meus discos ni promocionar-me. Ho he anat fent com he pogut.

4. Com definiries el teu nou treball “Puigdemont”?
Un disc de cançons pop. N’estic molt content, crec que són les millors cançons que he fet mai i busquen aquesta simplicitat tant complicada de trobar del pop. En les lletres, és un disc que parla en primera persona d’amors i desamors.

5. Com et veus dintre del panorama de la música? Quina salut creus que te el panorama musical català?
El panorama és estrany, perquè hi ha molts bons músics i grups, diria que com mai, però alhora no hi ha indústria, i no hi ha indústria perquè tampoc hi ha massa mercat. Ens segueix costant arribar al públic, i per això em sembla que el panorama és una mica trist. I jo, dins aquest panorama em veig com poca cosa, algú més donant voltes per aquí. És una visió una mica pessimista però porto anys en això i és el que he vist.

6. Amb quins adjectius definiries la teva música?
Miro que sigui lluminosa però també amb penombres, com si ens asseguéssim en un porxo o sota un arbre en un dia de sol. M’agrada fer temes personals però alegres.

7. Quins son els teus propers concerts?
El 26 de gener presentaré el disc al Barnasants, al Centre Cultural Albareda, de Barcelona.

8. Quin ha sigut el teu millor concert com a músic i espectador? 
És difícil de dir, però al 2006 vam fer el primer concert amb la Caravana de la Bona Sort al complet a Alella i crec que va ser un molt bon concert. I com a espectador també és difícil però recordo molt el primer concert al qual vaig anar amb 14 anys, de Dire Straits.

9. Quines són les teves influencies musicals? 
Bob Dylan, The Beatles, The Beach Boys, Creedence CR, Dire Straits.... Però també la música d’aquí que sentia a casa o a l’esplai, com Lluís Llach o els Pets, i música popular catalana.

10. Quina es la teva  última descoberta musical  emergent?
La Ju, que sortia a la portada de l’Enderrock de desembre –on s’encartava el meu disc. Vam fer un petit concert junts i el seu disc em va encantar. Crec que tant el seu com el meu disc són discos fets amb intenció d’agradar a la gent, i això no és tant fàcil de trobar.

11. Amb qui t’agradaria tocar i on?
Amb les Kirias (un grup vocal que acompanyo) al Canet Rock!

12. Que aconsellaries a un grup emergent?
Per desgràcia, amb tant de temps no he trobat massa estratègies que em funcionin, per tant no puc dir massa, però sí que crec que el millor és no voler-se assemblar a ningú i ser personal. I ho dic perquè jo he pecat d’això i també passa força en general.

13. Què és el que t’apassiona de la música? Creus que la música amanseix les feres?
No sé si les amanseix, però realment m’apassiona molt i és una part molt important de la meva vida i gairebé un refugi a vegades. Em porta a llocs del passat o llocs on no he estat però voldria estar-hi. Em fa molt millor.

14. Ens podries explicar alguna anècdota divertida que t'ha passat en la teva carrera musical?
Tot just ens hem reunit amb la Laia i l’Agnès, coristes de la Caravana, per preparar el concert del dia 26 ja que hi són convidades, i hem recordat moltes experiències. N’hi ha moltes i riem molt i vam riure molt anant de gira, però no te’n sabria destacar cap en concret. Si vols, en un concert a Tàrrega va passar un comiat de solters per allà davant i es van quedar al concert animant la festa. Quan es va acabar el concert va ploure a bots i barrals!


No hay comentarios:

Publicar un comentario