viernes, 17 de mayo de 2019

Entrevistem els grups de FM Sudanell... avui: SUU

Sudanell (Segrià) celebrarà els dies 7 i 8 de juny de 2019 la IX edició del seu festival:
Festa de la Música de Sudanell (FMS).
Mil colors, tots els estils ...En preparem una de ben grossa amb un cartell extraordinari. Podreu gaudir de la millor música del país i també tindrem teatre, cercavila i altres activitats festives i gastronòmiques (food-trucks)
Per començar divendres 7 de juny, tindrem un gran concert de Jazz amb TONI SOLA QUARTET & CHARMIN MICHELLE que ens presentaran el seu darrer CD Cool People. Seguirem amb un altre plat fort de la nit, ha rebut el Premi Nacional de Cultura aquest 2019, i el Premi Enderrock de la crítica al Millor disc de l’any, sabeu de qui estem parlant oi? Doncs evidentment, de la CLARA PEYA, ens presenta el seu darrer treball Estómac. La nit continuarà amb PAU VALLVÉ que aterra a Sudanell amb el seu Life Vest Under Your Seat, després de passar per les millors sales del país. Seguirem amb ADALA amb el seu missatge conscient i contracultural que, amb un dels
estils musicals més llibertaris de la història recent com és el reggae dels anys 70 i 80, ens presentarà el seu darrer CD
Blank fosk i SENYOR OCA, amb el seu recent treball Cant de Pagès, un dels referents del Rap de la Terra, hip-hop, drum&bass, trap, una aposta per un missatge contundent de crítica social i de cultiu del món intern.Quina nit que ens espera !!!.
Dissabte 8 de juny, començarem amb un concert familiar a migdia amb els ENCARA FAREM SALAT, el públic habitual del Festival ja sap de quin peu calcen! I seguirem amb un bon vermutet on podrem gaudir la música i ballar swing amb els SUGAR PUSH STREET BAND.
La tarda la començarem amb teatre còmic de la mà dels CHAPERTONS i el seu espectacle Rodó, per tots els públics.
Obrirà la segona nit de concerts en JOAN MASDÉU des del cor del Baix Camp, Reus, ens presenta el seu darrer disc "Innocents", I acte seguit donarem pas al cap de cartell, CHICUELO, guanyador del Goya, un dels guitarristes més rellevants del panorama flamenc actual estarà al nostre festival, en format de sextet amb grans músics i amb El Duende al cante, i ens presentarà el seu recent CD Uña y Carne, flamenc-jazz, que ha recorregut els millors auditoris del país i d’Europa , jo de vosaltres no m’ho perdria!!! I com que aquest any la cosa va de premiades tot seguit tindrem el gust de presentar el recent Premi Enderrock de la crítica al Millor disc revelació i aquesta és la SUU, és tant Natural com el seu disc. Per fer-nos ballar fins desgastar les sabates ens venen LA TERRASSETA DE PREIXENS !! que ens mostraran el seu nou directe i ja acabarem la nit i el festival amb rock i dos grups de Lleida : Els STEINBOCK hard-rock, amb el seu primer LP Till The Limit i els MEMENTO MORI, hardcore old school, en català.
El festival és totalment gratuït, encara que hi haurà la opció de taquilla inversa.
Festa de la Música al carrer de Sudanell! Una finestra a la música en viu.
Amants de la música, sou imprescindibles.


Avui... entrevistem a SUU

1. Com et vas iniciar en el món de la música i quina es o era la vostra motivació?

Des de ben petita em van començar a portar a una escola de música i allà va començar el meu interés. Ja de més gran, als 13/14 anys vaig començar a escriure les meves propies cançons i poc a poc les vaig anar penjant a la xarxa. 
La meva motivació principal és passar’m-ho bé i gaudir del que més m’agrada fer.

2. Com es crear el projecte “Suu”? Quin grans músics t'acompanyen en el teu grup? Que destacaries de cada músic, quin «superpoder» té cadascun? Com ha anat evolucionant al llarg del temps?

Suu va neixer cap al 2015. Feia petits concerts amb la meva guitarra a calçotades i dinars populars de casals i coses així. No va ser fins al 2017, quan vaig coneixer al Carlos Manzanares (productor del disc i saxofonista de la banda), que em vaig plantejar la idea de fer un disc i ens hi vam posar més seriosament. Suu va passar de ser una banda d’una sola persona a un equip de 10 (6 músics i 4 tècnics).

La banda està formada per: 
Miquel Cubero, a guitarra española, elèctrica i el que se li demani. Està sempre presidposat a tot i té un carisma molt seu dalt de l’escenari, sempre amb un gran somriure dibuixat a la cara.
Arnau Folch és el baixista i podriem dir que és també el que té mes seny dels músics, tot i que de vegades també té una part una mica esbojerrada. És un molt bon company, sincer i treballador. T’escoltarà sempre i et donarà la seva opinió més sincera. És molt impostant tenir algú així a l’equip.
Guillem Arnau a la bateria i la percusió. És el rei dels acudits i les bromes dolentes. Sempre ens arrenca una rialla a totes en qualsevol moment. És el pallasso de la banda, però també un músic que ti cagues. Tenim molta sort de poder comptar amb ell.
Edgar Gomez al Trombó, la història amb ell és curiosa, havia estat professor meu de l’escola de música i quan estava buscant músics per la banda no ho vaig dubtar gens, havia de ser ell. Més enllà dela seva professionalitat i qualitat músical, té una personalitat explosiva. Es passa el concert ballant i movent-se com ningú, li dona un toc molt festiu al nostre directe.
Carlos Manzanares productor, trombonista, corista, arranjador…Tenim un geni a l’equip i és una sort enorme. Des del minut zero va confiar en mi i s’hi va implicar tantíssim o més que jo. El Carlos és en qui confio i a qui li qüestiono gairebé tot. Crec que en te masses, de superpoders, com per dir-ne només un.

Com ja he dit, a l’equip no som només músics, també comtem amb quatre tècnics (de so, de llums, road mànager i merchan) que són grans pilars a la banda i sense ells se’ns faria molt difícil treballar.

Potser m’he excedit en l’extensió d’aquesta pregunta, però tinc la sort de comptar amb un equipàs al darrere i no se’ls pot descriure només amb una paraula o frase.

3. Quins mitjans, col·laboradors heu tingut per gravar el CD «Natural»? Com el definiries?

No hem tingut cap mitjà colaborador. El disc el vam produir gariebé entre totes. Jo li postava les cançons amb la guitarra al Carlos i anavem afegint instruments. De fet encara funcionem aixií.

El disc és, per molt redundant que soni, natural. És una impresió perfecte de la Suu de fa un any, amb les meves pors i les meves alegries, sense aparentar ni canviar res, sense additius ni conservants. Natural i prou.

4. Que oferireu a la Festa de la Música de Sudanell? Com veieu aquesta iniciativa cultural?

Ens fa moltíssima il·lusió que compteu amb nosaltres, i ens encanta compartir cartell amb artistasses com la Clara Peya i d’altres tant grans.
Venim amb moltissimes ganes de ballar i fer-vos ballar. Serà una nit maca i plena de màgia, hi sou totes super benvingudes.

5. Com us veieu  dintre del panorama de la música catalana? Com veieu el panorama musical a la vostra comarca? 

Considero que encara som una petita formiga provant de fer-se un lloc. Tot i que moltes vegades compartim cartell i escenari amb grans artistes, el món de la música catalana està ple de grups increïbles i és molt complicat estar a l’alçada només amb un disc. Dit això, crec que aquest any portem un directe força potent i val la pena tenir-nos en compte :)

6. Com definiríeu la teva música?
La meva música és una mescla d’emocions. Al disc trobem alegria, por, incertesa i sobre tot molt d’amor. Amor cap a una parella, cap a amics , però per damunt de tot: amor a un mateix.
Tot això musicat amb diferents estils, del pop a la cúmbia passant pel reggae i el rock.

7. Com us plantegeu els propers concerts? On us podrem veure? 
Aquest estiu ens mourem bastant. Serem al Clownia, al sant joan de Valls, al Canet Rock, al Tingladu de Vilanova…A més de força festes majors. Gràcies al nostre managment que s’ho curra moltíssim tenim força dates aquest estiu i se’ns veurà bastant. Podeu trobar totes les dates al nostre web suumusic.com (aprofito per fer spam jeje).

8. Quin ha sigut el vostre millor concert com a músics i espectador?
Com a músic em quedo amb tots i cadascún d’ells, cada concert és diferent i es molt complicat escollir-ne només un. Però si em feu triar…El VIñaRock va ser molt especial, vaig acabar el concert llençantme al public i em van portar en volandes fins a la taula de so, vaig sentir que volava.
I com a espectadora…També em costa triar-ne un. M’agraden estils de música molt diferents per tant em quedaría amb qualsevol concert acústic del Xarim Aresté a l’hora que triaría un concert de The Cat Empire a algún festival enorme en mig de moltíssima gent.

9. Quines són les vostres influencies musicals? 
Crec que els exemples més clars de camí a seguir per a mi són El Kanka, Rozalen i El niño de la hipoteca. Bàsicament donar-li un parell de voltes a la música de cantautor i portar una banda al darrere que et recolzi i et dongui la potència que a vegades falta si vas només amb una guitarra.

10. Quina es la teva última descoberta musical emergent?
Em declaro fan de Marcel Làzara i Júlia Arrey. Tenen una tendresa a les seves lletres que t’abraça des de l’auricular, em fan sentir molt a casa.

11. Un lloc on us agradaria tocar?
M’encantaría tocar a algún escenari molt, molt grós d’un gran festival , però també em fliparía tocar, per exemple, a la Fira de la maduixa de Sant Cebrià de Vallalta. Qualsevol lloc, petit o gran, és bo per muntar una gran festa.

12. Que aconsellaries a un grup emergent que comença ara amb el seu projecte musical? 
Que hi posin totes les ganes i tota la energia. Mai n’hi ha prou en aquest món! S’ha de treballar moltíssim i ser constant per molt que des de fora a vegades no ho sembli.
I sobre tot que hi confiín. Has de confiar moltíssim en el teu projecte i creure-hi més que ningú, és la clau de tot.

13. Què és el que us apassiona de la música?
Compartir-la.

1 comentario:

  1. Gràcies Suu
    Molt content que vinguis a Sudanell a IX edició de la FMS, Un super plaer comptar amb tu!!

    ResponderEliminar