domingo, 6 de octubre de 2024

Subtónica ens presenta el seu 4rt disc "Lo que queda"

“Lo Que Queda” és el 4t àlbum (format EP) de Subtónica, el projecte musical de Javier Estévez (composició, veus, bateries i coproducció). Aquest vindria a ser la segona part de l'EP publicat el 2023 “Creer para Ver”. De manera que seria una mena de LP (en dos lliuraments) de 10 cançons on tots dos estarien units de forma conceptual sota el títol: “Creer Para Ver Lo Que Queda”.

Gravat entre Úbeda, Baeza i Córdoba ha estat produït per Pachi García (Alisrecords) i el mateix Javier Estévez, comptant també amb la preproducció de Javier González.

Surt en format digital i en CD en una edició física limitada (dels dos EP). 

El disc conté 5 cançons: els dos primers singles (“Nuestra Gran Oportunidad” i “Fuimos Héroes”) que ja van servir d'avanç abans de l'estiu, “Lo Que Queda”, “Todos Menos Yo” i “Sentir”. Aquesta última és una versió en clau de rock de la cançó que va publicar Luz Casal el 1999 i que va compondre juntament amb Pedro A. Ferreira i Pablo S. Torres. “Sempre m'han agradat moltes de les seves cançons, he admirat Luz Casal sempre pel concepte artístic, per com ha enfocat la seva carrera, pel seu eclecticisme, etc. Aquest tema i el seu videoclip se'm va gravar d'alguna o altra forma al meu cap al seu dia quan es va publicar, encara que no en vaig ser gaire conscient. Fa un parell d'anys, escoltant de matinada una entrevista de Llum a El Faro (Gatopardo) de Mara Torres, la vaig tornar a escoltar en un directe i vaig sentir una cosa molt especial, em vaig aixecar, vaig agafar la guitarra i vaig començar a cantussejar-la de manera improvisada. No sóc gaire de versions, la veritat, més aviat tot al contrari, però en cantar-la i portar-la al meu terreny em vaig sentir còmode, la vaig incloure als directes i em vaig decidir a fer, amb tot el meu respecte i admiració, una versió una mica més rockera . Espero que us agradi si algun dia l'escolta.”

“Todos Menos Yo” és una cançó la lletra de la qual està escrita sota una estructura poètica anomenada desena (o desena espinela) i que no té malbaratament. Estévez -carregant la seva ploma d'ironia i sentit de l'humor però amb un loquaç sentit crític- no deixa titella amb cap, fent un repàs pels rols socials predominants, contradiccions, egocentrismes, postveritat, algorismes i altres tendències conductuals a la societat actual. “Em vaig plantejar el repte d'escriure una cançó sota aquesta estructura i la veritat que em va costar, jeje, admiro moltíssim Javier Ruibal o Jorge Drexler que ho fan meravellosament i amb aparent gran facilitat. La desena té una mica de barroc, però és molt rodona i alhora juganera, crec que rítmicament pot funcionar bé a les cançons, aquest joc a manera de crítica irònica la va fer apropiada per a aquesta cançó”.

“Lo Que Queda”ve acompanyada d'un videoclip realment impactant i en què han participat Teo Martínez de Mojadofilms, Rosario Velez i Esther Mañoso. Una cançó amb una contundent base rítmica marca de la casa, un emmascarat i poc habitual compàs de 7×8 a les estrofes i un profund missatge reflexiu sobre la vida, la mort, el pas del temps, les pèrdues, les nostres metes i el nostre llegat … una increïble fusió entre carpe diem i memento mori.

El vídeo que acompanya la cançó “Lo Que Queda”s'ha estrenat en exclusiva a la web de la revista musical EL GIRADISCOS i ja el pots veure aquí o al canal oficial de l'artista i aquí:

No hay comentarios:

Publicar un comentario